۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰

حجت الاسلام دشتکی:

۱۲۰ مسجد استان همدان پذیرای بیش از ۲۰ هزار نفر معتکف است

۱۲۰ مسجد استان همدان پذیرای بیش از ۲۰ هزار نفر معتکف است

همدان- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به افزایش ظرفیت مساجد در اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته، گفت: ۱۲۰ مسجد در استان همدان پذیرای بیش از ۲۰ هزار نفر معتکف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی دشتکی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه همدلی و همزبانی دولت و ملت راهگشای بسیاری از مشکلات در سایر بخش ها است، اظهار داشت: نامگذاری امسال با عنوان سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت، هم پیام شفافی برای خادمین مردم است و هم مردم را نسبت به وظایف خود و خادمین خود آگاه می کند.

وی با افزودن این مطلب که این تعامل می تواند اعتماد مردم و نظام به هم را به عنوان اصلی ترین سرمایه تقویت کند، افزود: ماه رجب در کنار ماه شعبان و رمضان از ماه های نیایش است که مورد توجه و عنایت ویژه خداوند متعال است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به خلیفه بودن انسان در روی زمین، ادامه داد: به منظور رسیدن به این اصل نخستین گام خودسازی است و در خودسازی فیلتری به نام عبادت وجود دارد.

حجت الاسلام دشتکی عمل اعتکاف را یکی از مهمترین و موثرترین ابزار برای رسیدن به جایگاه خلیفه خداوند بودن دانست و افزود: همانگونه که در این راه، نماز، روزه و دعا در محوریت قرار دارند، تفکر نیز جایگاه ویژه ای دارد و به مراتب از اعمال دیگر موثرتر است.

وی با اشاره به فعالیت تکلیف مدارانه ستاد اعتکاف استان همدان در طول سال، اذعان داشت: در برنامه اعتکاف امسال، ۱۲۰ مسجد در سطح استان پذیرای بیش از ۲۰ هزار نفر معتکف است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۹۹ مسجد میزبان این فریضه الهی بود، ادامه داد: تعداد معتکفین در سال گذشته ۱۸ هزار نفر بود.

حجت الاسلام دشتکی وجود محدودیت در زیرساخت های مساجد و نبود فضای کافی را از مشکلات پیشروی برنامه اعتکاف دانست و گفت: با این وجود، ظرفیت های اعتکاف نسبت به دهه اخیر ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی حفظ ظرفیت های موجود مردمی و نیز ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه فرهنگی و دینی را یکی از سیاست های جدی دانست و عنوان کرد: زیربنای اصلی در امور فرهنگی مردم هستند و  در این رابطه حفظ تشکل های مردمی بسیار موثر است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اعتکاف را به عنوان یک اقدام مردمی اثربخش در حوزه دینی، تربیتی و فرهنگی نام برد و گفت: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از معتکفین در مساجد روستایی حضور داشتند و به طور حتم امسال این امار به ۵۰ درصد خواهد رسید.

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: در هیچ یک از مناسبت های ملی، مذهبی و انقلابی ظرفیت و فرصتی همچون اعتکاف در اختیار متولیان فرهنگ قرار ندارد.

وی با اشاره به تغذیه فکری محتوایی با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی در اعتکاف، افزود: محور اصلی اعتکاف بر پایه خود افراد و عبادات فردی است که بخش عمده ای از آن تفکر است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان همچنین به محوریت قرآن و عترت در برنامه های سال گذشته اشاره وعنوان کرد: حساس سازی عمومی نسبت به قرآن و عترت، مطالبه گری مردم در این حوزه و حرکت نظام مند با اقدامات تخصصی از اهداف این برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام دشتکی بیان داشت: توسعه جامعه تخصصی قرآنی و ارتقا سواد قرآنی از اهداف عملی در هماهنگ سازی ظرفیت ها و هم افزایی برنامه های قرآنی است.

کد خبر 2540053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha