۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰

رشیدی نیا مطرح کرد:

ظرفیت بالای رسانه ای در لرستان/ خبرنگاران ساماندهی می شوند

ظرفیت بالای رسانه ای در لرستان/ خبرنگاران ساماندهی می شوند

خرم آباد - دبیر شورای اطلاع رسانی استان لرستان با اشاره به ظرفیت بالای رسانه ای استان، از ساماندهی خبرنگاران و رسانه های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام رشیدی نیا عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان لرستان با تاکید بر نقش تاثیر گذار رسانه ها و خبرنگاران در آگاهی بخشی به افکار عمومی اظهار داشت: این قشر از جامعه به واقع مسئولیت و رسالت بسیار سنگین و سختی را در جامعه بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها و مطبوعات نمایندگان افکار عمومی در سطح جامعه محسوب می شوند عنوان کرد: این قشر از جامعه جهادگران جبهه فرهنگی هستند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان با تاکید بر اینکه خبرنگاران با قلم و نگارش خود به عنوان قشر فرهیخته در رشد و توسعه یک جامعه بسیار تاثیر گذار هستند افزود: این قشر از جامعه می توانند گام های موثری در راستای همدلی و همچنین ترویج فرهنگ اسلامی، فرهنگ مطالبه گری و ... در جامعه بردارند.

رشیدی نیا با تاکید بر اینکه هیچ قشری به اندازه مجموعه مطبوعات نمی تواند بر روند کار دستگاههای اجرایی نظارت داشته باشد تصریح کرد: خوشبختانه استان لرستان در حوزه مطبوعات و خبرگزاریها دارای ظرفیت بسیار مطلوب و توانمندی است.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات لرستان بیان داشت: استان لرستان دارای خبرنگاران فعال و همچنین توانمندی در سطح کشور است.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی لازم برای قشر خبرنگار و رسانه های استان بیان داشت: در این راستا برای کیفیت بخشی به جامعه رسانه ای استان موضوع ساماندهی خبرنگاران را در دستور کار قرار داده ایم.

رشیدی نیا با اشاره به ورود خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان در زمنیه ساماندهی قشر خبرنگار و رسانه های لرستان تصریح کرد: این اقدام در راستای حفظ شان و جایگاه اصحاب رسانه و خبر در استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بار اصلی اطلاع رسانی در لرستان بر دوش عده ای محدود در استان است عنوان کرد: در این راستا می طلبد که خبرنگاران واقعی که دارای سواد رسانه ای و حرفه ای هستند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان با تاکید براینکه در حال حاضر عده ای دراستان خبرنگار نبوده بلکه تنها مدعی این حرفه سخت در لرستان هستند تصریح کرد: در این راستا باید برای افزایش نشاط رسانه ای و همچنین پویایی در بین جامعه خبری استان موضوع ساماندهی خبرنگاران در استان عملیاتی شود.

رشدی نیا با بیان اینکه خانه مطبوعات استان به عنوان نهادی صنفی به کار ساماندهی خبرنگاران در استان ورود پیدا کرده است افزود: در این راستا برای عملیاتی شده این امر نیازمند ارتباط سازنده و مطلوب مدیران و مسئولان در سطح استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی خبرنگاران در استان نیازمند یک کار مداوم و مستمر است تصریح کرد: همچنین باید موضوع ارزیابی عملکرد خبرنگاران در سطح استان نیز از سوی متولیان در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت این شورا در استان اشاره کرد و افزود: این شورا نیز در استان به دنبال بهینه کردن شرایط اطلاع رسانی در لرستان است که برای اجرای دقیق و مناسب این امر همه دستگاههای ذی ربط باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 2560021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha