۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸

گزارش مهر/

تامین آب مهمترین موضوع استان بوشهر/سد تنگ ارم امسال افتتاح می‌شود

تامین آب مهمترین موضوع استان بوشهر/سد تنگ ارم امسال افتتاح می‌شود

بوشهر ـ کمبود منابع آبی در بخش شرب و کشاورزی یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم استان بوشهر محسوب می شود و رفع این دغدغه‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیریت ارشد استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر از نظر منابع آبی با مشکلات و کمبودهایی روبرو است و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد آب مورد نیاز این استان از طریق استان‌های همجوار تامین می‌شود.

بخشی از آب مورد نیاز استان بوشهر از طریق استان فارس تامین می‌شود که منابع این استان رو به کاهش است و نمی‌توان خیلی به این منابع امیدوار بود.

یکی از مهمترین راهکارها برای غلبه بر مشکلات کم‌آبی در استان بوشهر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان برای تامین آب در داخل استان است.

این موضوع هم‌اکنون به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های استان مطرح است و مدیریت ارشد استان بوشهر با جدیت به دنبال تامین منابع پایدار آب است.

رفع مشکلات آب استان بوشهر با اجرای سدها

سرپرست امور عمرانی استانداری بوشهر صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد تنگ ارم شهرستان دشتستان با بیان اینکه تامین منابع آب یکی از مهم ترین موضوعات استان بوشهر است اظهار داشت: با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی طی سال‌های گذشته در کل کشور، استفاده بهینه از منابع موجود آب در دستور کار جدی قرار گرفت.

محمد حسن باستی بیان کرد: طبق برآوردهای وزارت نیرو، استان بوشهر دومین استان در زمینه خشکسالی است و لذا کمیسیون‌های متعددی در رابطه با منابع و پروژه‌های آب در استان تشکیل شده است.

سرپرست امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: دستگاه‌های متولی آب استان، ذخیره‌سازی آب از طریق سدها را دنبال می‌کنند تا از این طریق، مشکل تامین منابع آب شرب و کشاورزی استان تا حدودی برطرف شود.

تامین بیش از ۹۰درصد از آب مورد نیاز استان بوشهر از استان های همجوار

باستی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از آب مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود و با توجه به اینکه کاهش بارندگی‌ها موجب فقر آب در استان‌ها شده، پروژه‌های تقویت آب مثل احداث سدها و اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی گفت: سد دالکی در سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت تدبیر و امید به استان، کلنگ‌زنی شده که هم اکنون نیز عملیات اجرایی آن در حال انجام است و  طی یک برنامه پنج ساله به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست امور عمرانی استانداری بوشهر، سد دالکی را یکی از سدهای خوب کشور ارزیابی و عنوان کرد: این سد با ظرفیت ذخیره آبی که دارد، حجم آب مورد نیاز کشاورزی را به میزان زیادی تقویت خواهد کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/23/4/1669579.jpg

سد تنگ ارم امسال به بهره برداری می‌رسد

محمد حسن باستی اظهار داشت: سد تنگ ارم دشتستان با مشخصات اجرای ۳.۲ میلیون متر مکعب ذخیره، آب شرب تنگ ارم و روستاهای مجاور را تامین خواهد کرد و پیش بینی شده با تامین اعتبار لازم، این سد تا زمان فصل بارندگی امسال به مرحله آمادگی آبگیری برسد.

سرپرست امور عمرانی استانداری بوشهر از تامین اعتبار برای خط انتقال آب، تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ آب سد تنگ ارم از طریق منابع ملی خبر داد.

وی گفت: عملیات اجرایی سد آبپا در دشتستان نیز به تازگی آغاز شده و با تامین اعتبار این سد، پیش بینی می شود تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد و آب بخشی از مناطق استان را ذخیره و تامین کند.

بحران آب جدی است/مردم صرفه جویی کنند

باستی، بحران آب را جدی خواند و تصریح کرد: با توجه به خشکسالی که ممکن است در پیش داشته باشیم، نگران وضعیت آب امسال و سال آینده آب استان هستیم لذا از مردم استان بوشهر درخواست می شود در صرفه جویی مصرف آب دقت ویژه ای داشته باشند چرا که آب استان از سایر استان ها تامین می شود و در حال حاضر این استان ها هم در تامین آب مورد نیازشان دچار مشکل هستند.

گفتنی است، سرپرست امور عمرانی استانداری بوشهر به همراه مدیرعامل آب منطقه ای آب استان و فرماندار دشتستان از تمامی سدهای در دست اجرای شهرستان دشتستان بازدید کرد و پیشرفت فیزیکی و مراحل انجام کار آنان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

کد خبر 2560141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha