۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۱۸

قاضی زاده در جمع خبرنگاران:

رصد پرونده سلامت ایرانیان تا پایان دولت یازدهم محقق می شود

رصد پرونده سلامت ایرانیان تا پایان دولت یازدهم محقق می شود

مشهد- وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: تا پایان دولت یازدهم پرونده سلامت مردم ایران تكمیل و رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی زاده ظهر پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح مراقبت های اولیه سلامت حاشیه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رصد پرونده سلامت تمامی ایرانیان تا پایان دولت یازدهم تکمیل می شود.

وی بیان کرد: البته تحقق این مهم نیازمند توجه ویژه دولت، ‌مجلس و مقامات استانی و مسئولان مربوطه است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۰ میلیون حاشیه نشین كشور تا پایان شهریور ماه تحت پوشش شبكه بهداشت و درمان قرار می گیرند بیان کرد: این طرح تا پایان شهریور ماه كامل خواهد شد و حاشیه تمام شهرهای كشور به مراكزی مانند مركز جامع مهرگان مشهد مجهز خواهند شد.

وی با بیان این كه دانشگاه علوم پزشكی مشهد بیش از یك میلیون نفر از جمعیت حاشیه شهر مشهد را تحت پوشش قرار داده است گفت: این دانشگاه به ازای هر ۶ هزار نفر در حاشیه مشهد یك پایگاه بهداشت و به ازای هر ۴۵ هزار نفر یك مركز بهداشت راه اندازی كرده است كه خدمات بهداشتی سطح یك را ارائه می دهد.

وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی افزود: در مركز جامع مهرگان مشهد در كنار خدمات در زمینه پیشگیری، ‌غربالگری بیماری های شایع و فشار خون، انواع داروها و واكسن های مورد نیاز مردم در اختیار قرار می گیرد.

وی با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی حاشیه مشهد گفت: با توجه به حضور زائران مشهد با مشكل كمبود تخت بیمارستانی مواجه است و حل این مشكل نیازمند همكاری مسئولان استانی و شهرداری ها و همچنین اختصاص اعتبارات از سوی دولت است.

 

کد خبر 2560445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha