۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷

صابری:

۱۳۸ روستای خراسان شمالی فاقد طرح هادی است

۱۳۸ روستای خراسان شمالی فاقد طرح هادی است

بجنورد- معاون عمران روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۳۸ روستای خراسان شمالی فاقد طرح هادی است.

علی اكبر صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، طرح هادی را گامی در راستای توسعه فیزیكی و روان سازی زندگی روستاییان دانست و افزود: هم اكنون ۱۳۸ روستای این استان فاقد طرح هادی است.

وی اظهار داشت: در سال جاری مطالعه و تهیه طرح هادی برای ۶۸ روستا در خراسان شمالی در دست اقدام است.

صابری با اشاره به اینكه طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرا می شود، افزود: این در حالی است كه امسال كار تهیه نقشه و طرح هادی برای این روستاها به اتمام می رسد و تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواراین استان دارای طرح هادی می شوند.

به گفته وی در حال حاضر ۵۷۰ روستا از ۷۰۸ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان، دارای طرح هادی است.

صابری با اشاره به اینكه برای اجرای تهیه طرح هادی در۷۰ روستای باقی مانده اعتباری پیش بینی نشده است، گفت: كار مطالعه و تهیه طرح هادی برای روستاهای فاقد طرح، نیازمند۱۰ میلیارد ریال اعتبار است كه در صورت تامین اعتبار كار تهیه طرح هادی برای روستاهای خراسان شمالی تا پایان سالجاری به اتمام خواهد رسی د.

معاون عمران روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح كرد: هم اکنون اجرای طرح هادی ۹۸ روستا در حال اجرا است كه با بهره برداری از این طرح ها میزان بهره مندی روستاییان استان از اجرای طرح هادی، به ۳۳ درصد ارتقاء می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان بلغ بر ۹۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 2560668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha