۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸

در سفر به شهرستان قصرشیرین؛

وزیر اقتصاد از مرزهای پرویزخان، خسروی و سومار بازدید کرد

وزیر اقتصاد از مرزهای پرویزخان، خسروی و سومار بازدید کرد

کرمانشاه- وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به شهرستان قصرشیرین از مرزهای پرویزخان، خسروی و سومار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمانشاه، ظهر جمعه وارد شهرستان قصرشیرین شد و از بازارچه مرزی پرویز خان در این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده ایم که تحت شرایط مختلفی که در  مذاکرات هسته ای حاصل می شود بتوانیم کشور را به نحو مناسبی اداره کنیم.

طیب نیا افزود: یکی از این گزینه ها این است که مذاکرات به نتیجه برسد و ضمن اینکه حقوق هسته ای ما به رسمیت شناخته شده همه تحریم های ظالمانه ای که بر علیه ایران است برداشته شود و قاعدتا تحت این شرایط ما این امکان را پیدا می کنیم که روی صادرات به نحو موثرتری اقدام کنیم.

وی بر کاهش وابستگی به درآمد صادرات نفتی تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به درآمد ارزی نفتی است و اینکه ما باید به دنبال توسعه صادارت غیر نفتی باشیم و سهم ناشی از درآمدهای غیر نفتی در مجموعه تراز پرداختی های کشور بالا رود.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: تحقق این موضوع در نهایت کمک می کند صنایع ما در یک فضای رقابتی میزان بهره وری و کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

طیب نیا گفت: بهترین شیوه ای که می تواند این تقاضا را برای محصولات ما بالا برده و محرک تولید باشد و در عین حال آثار تورمی نداشته باشد رونق صادرات است.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز، گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده در وزارت امور اقتصادی تهیه و تقدیم دولت شده و اینکه نحوه استفاده مالیات بر ارزش افزوده به چه نحوی از ملی به استانی تبدیل شود یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر در دست بررسی است.

وزیر اقتصاد به کاهش آمار تورم در کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم روند کاهش تورم را ادامه دهیم.

طیب نیا با بیان اینکه در نهایت توسعه استان ها باید مبنی بر قابلیت های آن باشد و این در طرح آمایش استان دیده شده است، گفت: توسعه کشاورزی، بحث تجارت فرامرزی به خصوص با کشور عراق و استفاده از ظرفیت های صنایع و معادن جزو قابلیت هایی است که باید در کرمانشاه مورد استفاده قرار بگیرد تا بتواند رشد اقتصادی این استان را محقق کند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا نظر دولت این است که از استان های محروم و کم برخوردار کشور مانند کرمانشاه حمایت بیشتری کرده تا در نهایت شاهد جبران عقب ماندگی های این استان ها باشیم.

طیب نیا در پاسخ به سوالاتی در خصوص حذف یارانه افراد پردرآمد و احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی نیز، گفت: در خصوص این دو موضوع باید آقای ربیعی جواب بدهند.

گفتنی است، وزیر اقتصاد در سفر به قصرشیرین همچنین از مرز سومار و هتل های این شهرستان نیز بازدید کرد.

بازدید از مرز خسروی و بحث و گفتگو با تجار و پیله وران در راستای رفع مشکلات آنها از دیگر برنامه های سفر وزیر به شهرستان قصرشیرین بود.

کد خبر 2560726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha