۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۷

اعطای وام اقتصاد مقاومتی به ۳ هزار نفر از بسیجیان خراسان رضوی

اعطای وام اقتصاد مقاومتی به ۳ هزار نفر از بسیجیان خراسان رضوی

مشهد- رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار نفر از بسیجیان سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی وام اقتصادی مقاومتی را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصیب عنابستانی، ظهر جمعه در همایش رسم هجرت که با حضور فعالان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در روستای آریان شهرستان سبزوار برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سال های اخیر تاکید بسیاری در بحث اقتصاد مقاومتی داشتند، اظهار داشت: سپاه و بسیج از سال ۹۱ به فرمان مقام معظم رهبری وارد عرصه اقتصاد مقاومتی و به طور ویژه در بحث امنیت غذایی وارد شده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: با اشاره به اینکه ۱۸ عرصه اقتصاد مقاومتی از جمله تولید عسل، قارچ، گلخانه، پرورش ماهی، دام سبک و سنگین، مرغ، بوقلمون و ... داریم، افزود: از سال ۹۱ تاکنون بالغ بر ۳ هزار نفر از بسیجیان سازمان بسیج سازندگی استان وام اقتصاد مقاومتی اعطا شده است که در عرصه تولید محصولات مختلف ورود پیدا کرده اند و در واقع از این طریق دست واسطه ها در تولید و فروش محصولات از بین رفته است.

سرهنگ عنابستانی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی استان در سال جاری ورود به بحث صنایع تبدیلی است که این مقوله فرصت مناسبی را در اختیار جهادگران قرار داده است.

وی خطاب به جهادگران حاضر در این همایش گفت: شما سربازان خط مقدم کمک به محرومان هستید.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) سیاست اصلی سپاه پاسداران و بسیج را استفاده از پتانسیل قوی اردوهای جهادی است و ادامه داد: باید عرصه های اقتصاد مقاومتی را در مناطقی ایجاد کنیم که نیاز بیشتری به یاری و کمک جهادگران داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان واگذار شد که در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی با ۱۵ درصد سود و تسهیلات قرض الحسنه ۶ درصد سود در روستاهای محروم در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

سرهنگ عنابستانی گفت: روستاییان پس از دریافت وام و تولید محصول مشکل فروش محصولات خود را داشتند که این مشکل را با ایجاد شبکه فروش و جمع آوری محصولات اقتصاد مقاومتی در استان حل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در سال جاری استفاده از توان نیروهای جهادگر است گفت: اولویت اول ما برای ایجاد عرصه های اقتصادی نگاه به نیروهای جهادی است و این مسئله در بحث جهادسازندگی بسیار اثربخش است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) افزود: سامانه ای طراحی کرده ایم که در| آن علاوه بر ایجاد شناسنامه برای امدادگران، اطلاعات روستاهای محروم استان نیز ثبت می شود تا براساس مشکلات روستاها گروهای امدادی با توان مرتبط را به این مناطق اعزام کنیم.

 

کد خبر 2560857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha