۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۰

کیفی بجستانی:

معلمان به تربیت دینی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشند

معلمان به تربیت دینی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشند

بجنورد- معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی خواستار توجه بیشتر معلمان به تربیت دینی دانش آموزان شد و افزود: باید فرهنگ اسلامی بیش از گذشته مورد توجه فرهنگیان قرار گیرد.

عباس کیفی بجستانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلّمي هنر است، هنر آموختن هر آن چه سال ها با سعي و تلاش اندوخته است.

وی معلم را خلاق و در مسیر انبیا دانست و اظهار داشت: معلم نور است و کار معلم در جایگاه جوشش تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند و ستودنی است.

کیفی بجستانی با بیان اینکه هرجا سخن از نام معلم است، نام استاد شهید مرتضی مطهری به ذهن متبادر می شود، اظهارکرد: این به معنای ارج نهادن به جایگاه تعلیم و تربیت و مقام علم و تعلیم است.

وی افزود: معلم نماد عشق و ایثار در جامعه است و قلم ها از بیان مقام معلم قاصر است.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به شعار سال اظهار کرد: با همدلی و همزبانی برای ارتقای آموزش و تربیت آینده سازان جامعه اسلامی تلاش کنیم.

وی با اشاره به روحیه پرسش گری دانش آموزان و لزوم بهره گیری بیشتر از این روحیه، گفت: معلم و دانش آموز در رشد و بالندگی جامعه شریک هستند و اگر زمینه پرسش و پاسخ رونق بگیرد جامعه به رشد و بالندگی خواهد رسید.

کیفی بجستانی اضافه کرد: تمامی بزرگان علم، ادب، فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور از گذرگاه علم معلمان رشد کرده اند و به همین منظور تمام اقشار جامعه باید قدردان معلمان خود باشند.

وی تصریح کرد: معلم منشاء تحولات در جامعه است چرا که معلمین و فرهنگیان در تحولات تاریخ نقش اساسی را ایفا کرده اند.

عضو جامعه قاریان قرآن کشور خواستار توجه بیشتر معلمان به تربیت دینی دانش آموزان شد و تاکید کرد: مقام معلم مقام والایی بوده و بالاتر از این مقام وجود ندارد، مقامی است که خدای تبارک و تعالی از آن در قرآن کریم اشاره کرده است.

وی افزود: بر این اساس وظیفه اصلی تمام معلمین جامعه است که در جهت ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و عترت و آشنایی بیشتر دانش آموزان با تربیت دینی در مدارس تلاش و کوشش کنند.

کیفی بجستانی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) که فرموده است: اگر معلم وظيفه معلمي را بداند و به آن عمل كند، خداوند نعمت دانش را بر او بيشتر خواهد كرد، افزود: امام علی(ع) نیز فرموده است: كسي كه در مقام هدايت و آموزش قرار مي گيرد بايد پيش از آموختن به ديگران، ‌خود را پالايش روحي كند و ادب رفتاري اش بيش از ادب گفتاري اش باشد.

 

کد خبر 2561076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha