۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶

با مشارکت استانی حوزه هنری

«فصل شیدایی» در یزد روی صحنه می‌رود

«فصل شیدایی» در یزد روی صحنه می‌رود

عوامل نمایش بزرگ «فصل شیدایی» این بار در استان یزد و منطبق با اتفاقات بومی این استان به اجرای نمایش می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کوهفر رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی «مُهنا» درباره فعالیت‌های این مرکز در سال ۹۴ اظهار کرد: امسال کارمان را با استان یزد آغاز کرده‌ایم و از امروز شنبه پنجم اردیبهشت نمایش «فصل شیدایی» را در منطقه پارک کوهستان یزد که در اطراف این شهر قرار دارد، روی صحنه می‌بریم.

وی افزود: این بار لوکیشن ما وسیع‌تر از استان‌های قبلی است و در دامنه کوه به اجرا می‌پردازیم. ضمن اینکه امکان نمایش برخی صحنه‌ها که آنها را در قالب تصویر پخش می‌کردیم نیز وجود دارد، مثل صحنه غار حرا.

بازسازی ماجرای سخنرانی راشد یزدی

کوهفر از یافتن سوژه‌های بومی و استانی مختص یزد برای این اجرا خبر داد و تأکید کرد: واقعه ۱۰ فروردین ۱۳۵۷ که مردم یزد چهلم شهدای تبریز را برگزار کرده بودند و دوباره قیامی شکل گرفته بود، یکی از این وقایع است. آن زمان حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در حال سخنرانی بوده که ساواک وارد عمل می‌شود و این امر شهید و مجروح شدن برخی از مردم شهر را به دنبال دارد.

رییس مُهنا تأکید کرد: همچنین به حادثه طبس که در سال ۱۳۵۹ رخ داد، در قالب تصویر می‌پردازیم و اتفاقی را که برای نیروهای نظامی امریکا طی طوفان شن رخ داد به تصویر می‌کشیم.

توجه به شخصیت شهید صدوقی در نمایش

وی یادآور شد: در این اجرا شخصیت شهید صدوقی دومین شهید محراب را که در نماز جمعه ترور شد، مورد توجه قرار می‌دهیم. وی بعد از امام خمینی رهبر دوم انقلاب نامیده می‌شد و نقش جدی در روند انقلاب داشت. به ویژه که مشابه استقبالی که از امام (ره) در تهران شکل گرفت، از این شهید نیز در یزد استقبال شده بود.

کوهفر با اشاره به اینکه در آیتم دفاع مقدس «فصل شیدایی» به عملیات رمضان گردان یزدی‌ها پرداخته می‌شود، تأکید کرد: شخصیت شهید عاصی‌زاده در این بخش محور قرار دارد و او نقش به سزایی در پیروزی این عملیات داشته است.

پرداخت به فرقه‌های ضاله‌ای چون بهاییت

رییس مرکز مُهنا همچنین از پرداخت به فرقه‌های ضاله از جمله بهایی‌ها در این نمایش خبر داد و ظرفیت مخاطبان در محل اجرای نمایش برای هر شب را ۷تا ۸هزار نفر معرفی کرد.

وی در ادامه گفت: اجرای ما در یزد از امروز شنبه پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. همچنین به علت همزمانی اجرا با ۱۳ رجب ولادت امام علی (ع) سعی می‌کنیم در آیتم‌های صدر اسلام به این موضوع بپردازیم و فضای جشن و سرور هم داشته باشیم.

کوهفر در پایان اعلام کرد: ما این بار مشارکت استانی حوزه هنری استان یزد را داریم و سپاه الغدیر و شهرداری یزد هم همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

نمایش بزرگ «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و با روایت رسالت بوذری از ۵ تا ۱۴ اردیبهشت در استان یزد روی صحنه می‌رود.

کد خبر 2561327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابولفضل واقفی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      0 0
      خیلی عالی بود ممنون که به شهر ما یزد امدید