۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶

ربیعی اعلام کرد:

۸ میلیون کارگر غیررسمی بیمه شدند/ برنامه‌های جدید برای تامین مسکن

۸ میلیون کارگر غیررسمی بیمه شدند/ برنامه‌های جدید برای تامین مسکن

وزیر کار با اعلام اینکه ۱۰ میلیون نفر تحت وشش سبد حمایت غذایی قرار گرفته اند گفت: ۸ میلیون نفر از حاشیه نشینان شهری و کارگران غیررسمی بیمه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربیعی در اولین روز از هفته کارگر با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های والای امام راحل تجدید میثاق و به مقام رفیع ایشان ادای احترام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه با گرامی داشت هفته کارگر و یاد امام راحل گفت: حضور هر ساله کارگران، بازنشستگان و کسانی که عمر خود را در راه تولید و خدمت سپری کرده اند و همانگونه نیز در جبهه های جنگ حضور داشتند، حامل پیام است.

وی تصریح کرد: ما برای انقلاب امام راحل و برای آنچه ایشان به یادگار گذاشته از جان خود و هر آنچه که خداوند به ما توان داده است برای احیای آن دریغ نخواهیم کرد. ربیعی عزت و شرف امروز ایران اسلامی را مرهون رهبری امام (ره) و در ادامه هدایت های رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: امروز نام کارگر افتخار است، همانگونه که در کلام امام راحل حق تعالی را مبدا کارگری دانستند و من نیز امروز با افتخار می گویم که من هم یک کارگر هستم.

ربیعی به رمز ماندگاری حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه امام راحل به یادگار گذاشت حکومت اسلامی و ولایت فقیه است که ما نیز به آن پایبندیم، به آن وفادار خواهیم ماند و  پشتیبان ولایت فقیه بودن را فراموش نخواهیم کرد.

وزیر کار تصریح کرد: ما معتقدیم  که باید رنج و غم مردم را کم کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد، ما صدای فقرا، صدای محرومان و صدای بلند آنان خواهیم بود و ایجاد فرصت های اجتماعی برابر را حق همه کسانی می دانیم که ضعیف نگاه داشته اند و معتقدیم که انقلاب باید برای پابرهنگان همچنان باقی بماند.

وی بیان داشت: ما امروز با امام راحل و مقام معظم رهبری عهد و پیمان می بنیدم به آنچه آنان تحت نام ارزش ها پایه ریزی کردند پایبند باشیم. امروز ما به ارزش های دینی پایبندیم و آنچنان رفتار خواهیم کرد که در روز قیامت و در نزد امام راحل و شهدا رو سفید باشیم.

ربیعی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید نیز سعی بر این است که آرزوهای امام راحل و مقام معظم رهبری را برآورده کنیم. وزیر کار یادآور شد: همه ایرانیان باید بتوانند از زمینه درمانی مناسب استفاده کنند. در وزارتخانه ای که کارگران صاحب آن هستند امروز بیش از ۸ میلیون از فقرا، حاشیه نشینان شهری و کارگران غیررسمی بیمه شدند و سعی می کنیم که دفترچه های آنان پُر ارزش تر شود.

وزیر کار خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم در برنامه های خود بیش از ۱۰ میلیون نفر را در تحت پوشش سبد حمایت غذایی قرار دهیم و امیدواریم که با برنامه هایی که برای بازنشستگان و مستمری بگیران خواهیم داشت آنان نیز بتوانند از مسکن مناسب بهره مند شوند.

ربیعی افزود: همه تلاش خود را برای کاهش بیکاری و بهبود زندگی کارگران به کار خواهیم گرفت، اما معتقدیم و نیک می دانیم که مسیر درازی را در پیش داریم؛ اما بنا داریم که هر روز بهتر از گذشته عمل کنیم و موانع را از پیش رو برداریم.

وی گفت: باید برای رضا خدا کار کنیم و نه به آنچه که سیاسی کاری می گویند. نباید ریا کاری و دروغ پردازی و آمارسازی کنیم و باید هر آنچه را در طبق اخلاص داریم به کار بگیریم. اما برای هر نقصانی هم که وجود دارد پوزش می خواهم و عذرخواهی می کنم و تمام تلاش خود را برای امنیت کارگران به کار خواهم گرفت.

وزیر کار افزود: امروز در مرقد مطهر امام راحل و در هفته کارگر می گوییم که ای امام لطف تو به طبقات فرودست را فراموش نخواهیم کرد و به آرمان های تو مقام معظم رهبری وفادار خواهیم بود.

کد خبر 2561434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha