۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

ایرانی خواه:

نیازمند حضور بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان قم هستیم

نیازمند حضور بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان قم هستیم

قم - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم زیرساخت‌های بهداشت و درمان قم را در شأن مردم این استان ندانست و بر حضور بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان قم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل ایرانی‌خواه در آیین تجلیل از خیرین، حامیان و فعالان سلامت استان قم که قبل از ظهر شنبه در سالن دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با بیان اینکه پایه بسیاری از مراکز درمانی در قم توسط خیرین بوده است، بیان کرد: قم بعد از استان فارس و خراسان رضوی سومین استانی است که خیرین عرصه سلامت عهده دار خدمات حوزه بهداشت و درمان هستند.

وی با تأکید بر اینکه بحث بهداشت و درمان در قم آنگونه که باید شایسته مردم این استان نیست، ادامه داد: مجمع خیرین سلامت برنامه‌های خوبی را مورد مطالعه قرار داده و ما امیدواریم با عملیاتی کردن این برنامه‌ها شاهد تحول در بخش بهداشت و درمان قم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جایگاه قم و زائرپذیری این استان و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی بیان کرد: همین جایگاه موجب می‌شود که توجه به بخش بهداشت و درمان قم فراملی باشد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفرهای خود به قم از کمبودهای این استان بسیار متعجب شده بود که این استان با توجه به این ویژگی‌های خاص چنین ساختاری را در بخش بهداشت و درمان داشته باشد.

ایرانی خواه افزود: بر اساس استانداردها هر هزار نفر نیازمند یک تخت بیمارستانی است و در حال حاضر استان قم نزدیک به هزار تخت بیمارستان دارد که اگر بخواهیم به مباحث استاندارد در این زمینه توجه کنیم تنها ۳۰۰ تختخواب قم دارای شرایط استاندارد است که این رقم جوابگوی قم نیست.

وی بر لزوم حضور بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: ما هر کسی که بخواهد حتی با انگیزه مادی وارد فعالیت در بخش بهداشت و درمان قم شود را پذیرا هستیم و حتی به آنها به عنوان یک خیر نگاه می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به ساخت شهرک سلامت در قم اشاره و گفت: با سرمایه گذار این طرح موافقت شده است و این شهرک نیز در پشت شهرک مهدیه و شهرک پردیسان احداث می‌شود.

کد خبر 2561559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha