۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۵۲

سبطی:

سلب اعتماد مردم از شورای شهر گرگان بدترین اتفاق سال گذشته بود

سلب اعتماد مردم از شورای شهر گرگان بدترین اتفاق سال گذشته بود

گرگان – عضو شورای اسلامی شهر گرگان از سلب اعتماد مردم از این نهاد به عنوان بدترین اتفاق مربوط به پارلمان محلی گرگان در سال گذشته نام برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا سبطی شامگاه شنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود به در پیش بودن روز ملی شورا اشاره کرد و گفت: شورا محلی برای خردجمعی است و در انحصار گروهی خاص نیست.

سبطی به ضرورت نقدپذیری اعضای شورای شهر پرداخت و اظهار کرد: اگر ما نتوانیم انتقادهای دیگران را برتابیم نباید انتظار پویایی لازم را داشته باشیم و اگر این موضوع به فرهنگ گروهی تبدیل شود، آن گروه به تحجر و پسرفت محکوم است.

وی افزود: اتفاقاتی که در سال گذشته در شورای شهر گرگان به وقوع پیوست را می توان مصداقی برای این مدعا مطرح کرد.

وی در ادامه به تبیین علت اتفاقات سال گذشته شورای شهر گرگان پرداخت و بیان کرد: ابتدا باید این نکته را بدانیم که ذات نقد توسعه و تحمل است و به نظر من هر نقدی دو حسن دارد و اثر برنتابیدن نقدها مانند میخی بر روی دیوار می ماند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: گاهی ممکن است در حوزه مدیریت، مدیر نیروهای خود را به خوبی نشناسد و در این مواقع اعضای شورا باید دلسوزان ورود یابند و موضوع را نقد و بررسی کنند.

ضعف رئیسه شورا باعث طرح استیضاح از شهردار شد

سبطی با تاکید بر اینکه نگاه ما در شورای چهارم بر اساس منطق است بیان کرد: امسال باید به هرچه منطق می گوید عمل کنیم و در غیر این صورت منابع انسانی ضایع می شود و کیفیت کار کاهش می یابد.

وی به ماجرای مطرح شدن بحث سوال از شهردار اشاره کرد و گفت: علت مطرح شدن بحث استیضاح شهردار را ضعف هیات رئیسه می دانم.

وی با بیان اینکه شکل و روند استیضاح در کل کشور مشخص است خاطرنشان کرد: معمولاً عده ای ضعف های موجود در سیستم را به مدیر سیستم نسبت می دهند در حالی که خود مدیر مشکلی ندارد اما به علت دوستی ها و اعتماد وی به برخی افراد چنین مشکلاتی پیش آمده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اعلام اینکه چنین اشکالی بر هیات رئیسه شورا در سال گذشته وارد بوده است افزود: پس از اینکه نقد و تذکر افاقه نکرد، تنها ابزار پارلمان های ملی و محلی استیضاح است و راه دیگری وجود ندارد.

محمدرضا سبطی تصریح کرد: چنانچه بحث استیضاح جدی می شود مدیر به دنبال تعامل می افتد و با تحریک عده ای در داخل یا خارج مجموعه موجب شکل گیری بحران می شود.

سلب اعتماد مردم از شورا بدترین اتفاق سال گذشته بود

سبطی اظهار کرد: باید از اتفاقات سال گذشته درس تعامل بگیریم و در فضای مذاکره با یکدیگر سخن بگوییم و برای این ضعف مدیریتی در هیات رئیسه، اعضای شورا باید تدبیر کنند و این جزو درخواست ها ما است.

وی، سلب اعتماد مردم از شورا را بدترین اتفاق سال گذشته خواند و گفت: سلب اعتماد مردم در تقابل با توسعه شهری را چه کسی باید پاسخ دهد؟

وی اظهار کرد: من به همراه سایر اعضا اختیارات بی بدیلی به شهردار داده بودیم که در ۱۶ سال اخیر سابقه نداشته است و من قاطعانه از این موضوع حمایت می کردم.

طرح سوال از شهردار باید دوباره به جریان بیفتد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از به جریان افتادن طرح سوال از شهردار خبر داد و تصریح کرد: درخواست اعضای شورا در سال جدید به جریان افتادن دوباره طرح سوال از شهردار است.

سبطی با بیان اینکه شورا به وظایف خود به درستی عمل نکرده است افزود: سیاست گذاری و عملکرد شورا باید برازنده مردم و اداره امور شهری باشد اما متاسفانه کمیسیون های ما با این موضوع فاصله داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: عمدتاً در کنش ها و واکنش ها خروجی خوبی بیرون می آید و مدیریت شهری در کنار شورا با قدرت به وظیفه خود واقف هستند و به آن عمل می کنند.

کد خبر 2561933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha