۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

در طول سال گذشته/

روزانه ۱۰ نفر در تصادفات خراسان شمالی مصدوم شدند

روزانه ۱۰ نفر در تصادفات خراسان شمالی مصدوم شدند

بجنورد- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در طول سال گذشته به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ نفر در تصادفات رانندگی استان مصدوم شدند.

بابک سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در طول سال گذشته در مجموع سه هزار و ۵۱۰ نفر در تصادف های به وقوع پیوسته در خراسان شمالی مصدوم شده‌اند.

وی با بیان این که از این تعداد هزار و ۶۱ نفر زن و دو هزار و ۴۴۹ نفر نیز مرد بودند، اضافه کرد: در سال ۹۲ آمار مصدومان حوادث رانندگی در استان سه هزار و ۳۸۲ نفر شامل هزار و ۷۱ نفر زن و دو هزار و ۳۱۱ نفر مرد بود که این میزان در سال ۹۳ حدود چهار درصد کاهش داشت.

سلحشور افزود: بر این اساس در سال ۹۳ به طور میانگین هر روز ده نفر (۹.۶ نفر) در تصادف‌های استان مصدوم شده‌اند.

به گفته وی مطابق این آمار، شهرستان بجنورد با هزار و ۶۱۵ نفر بیشترین شمار مصدومان تصادفات استان را در سال گذشته داشته و بعد از آن شهرستان های شیروان با ۶۶۷ نفر، آشخانه با ۴۷۸ نفر، اسفراین با ۳۹۵ نفر، فاروج با ۱۶۷ نفر، جاجرم با ۱۵۸ نفر و راز با ۳۰ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

سلحشور اظهار داشت: در بین ماه های سال گذشته نیز شهریور ماه ۹۳ با تعداد ۴۵۱ نفر شامل ۲۹۸ مرد و ۱۵۳ زن، بیشترین مصدوم ناشی از تصادف و اسفند ماه با تعداد ۱۹۱ نفر شامل ۱۳۶ مرد و ۵۵ زن کمترین شمار مصدومان ناشی از تصادف را داشته است.

وی افزود: در طول سال گذشته در مجموع ۱۷ هزار و ۹۹۴ نفر به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند و در بخش‌های مختلف از جمله معاینات، متوفیات، آزمایشگاه و کمیسیون به آنها پاسخ گویی شده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: همچنین در طول سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۷۵ مورد معاینه سرپایی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.

سلحشور با اشاره به این که بر این اساس در طول سال گذشته به طور میانگین هزار روز ۶۱ نفر در مراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی عاینه سرپایی شده اند، افزود: تعداد معاینات انجام شده، در سال ۱۳۹۲، ۲۲ هزار و ۴۳۰ مورد بود.

کد خبر 2562249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha