۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۸

گزارش مهر؛

پایتخت فرهنگ و تمدن ایران آماده استقبال از رئیس جمهور

پایتخت فرهنگ و تمدن ایران آماده استقبال از رئیس جمهور

شیراز – پایتخت فرهنگ و تمدن ایران آماده استقبال از رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیک ه حدود سه سال از سفر آخر هیئت دولت به فارس گذشته، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران آماده استقبال از دولت یازدهم است.

این روزها مسئولان این استان فرهنگی تلاش دارند شرایط را برای حضور رئیس جمهور و هیئت دولت آماده کرده تا بتوانند بهترین استفاده را از تصویب مصوبات داشته باشند، مصوباتی که شاید مرهمی بر مشکلات استان فارس باشد.

شاید مهمترین خواسته مردم شیراز از دولت تدبیر و امید تصویب مصوباتی باشد که قابل اجراست زیرا امروز پس از گذشت حدود هشت سال از اولین سفر دولت گذشته خیلی از مصوبات همچنان در مراحل ابتدایی کار به سر می برند.

گفتگوی خبرنگار مهر، با تعدادی از مردم شیراز نیز نشان از درخواست هایی است که تنها رفاه و توسعه استان را مطالبه می کنند.

سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان

اتحاد و همزبانی مردم شیراز نمایان می شود

یک دانشجوی سال سوم رشته حقوق در گفتگو با خبرنگار مهر، از شور و شوق درون دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: گروه های مختلف دانشجویی از زمانیکه خبر حضور رئیس جمهور در شیراز را شنیده اند مشغول به کار شدند و هرکس  برای حضور و همراهی رئیس جمهور مسئولیتی را بر عهده گرفته است.

محمدرضا رابعی زاده افزود: به طور حتم استقبالی که از دولت در استان فارس می شود در کشور بی نظیر خواهد بود که نشان از اتحاد و همزبانی مردم شیراز است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین درخواست ما از دولت توجه بیشتر به دانشجویان و افزایش اعتبارات تحقیقات است، گفت: از سالیان گذشته تاکنون استان فارس و شهر شیراز مرکز علم و دانش بوده به همین دلیل انتظار داریم که در این سفر توجه ویژه ای به بودجه پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه شود.

این دانشجوی رشته حقوق با بیان اینکه مصوباتی که قدرت اجرایی نداشته باشد بی فایده است، ادامه داد: اگر قرار باشد تنها برای رفع تکلیف مصوباتی را برای استان فارس داشته باشیم بی فایده است در حالی که امروز استان فارس با مشکلات زیادی مواجه است.

رابعی زاده تصریح کرد: بیکاری و گرانی مشکل تمام کشور است اما شیراز با داشتن پتانسیل های فراوان می تواند مشکلات کمتری را داشته باشد.

نظارت بر عملکرد بانک های شیراز نیست

اما مردی ۴۰ ساله درخواست توجه بیشتر دولت بر عملکرد بانکهای شیراز را دارد و گفت: متاسفانه با اینکه من یکی از کارآفرینان این استان هستم برای دریافت تسهیلات توسعه و افزایش تولید حدود شش ماه است با مشکل مواجه شدم و بانک هیچگونه همکاری با من ندارد.

این تولید کننده استان فارس ادامه داد: مجموعه تولیدی من اشتغال ۲۳۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر غیر مستقیم را به همراه دارد اما امروز که بدون هیچگونه بدهی بانکی برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده ام چندین ماه است که انجام نمی شود.

تولیدکننده مواد غذایی استان فارس تصریح کرد: امیدوارم در این سفر هیئت دولت برنامه ای برای نظارت بر عملکرد بانکها نیز مطرح شود به خصوص در انتظار دیدار رئیس جمهور با فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران هستم تا این مطلب را به گوش دولت برسانم.

خشکسالی بلای جا خانواده کشاورزان فارس

یک شهروند دیگر نیز در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر دربتاره مطالبات مردم از رئیس جمهور گفت: مهمترین درخواست از دولت به عنوان یک کشاورز رسیدگی به وضعیت خشکسالی استان فارس است.

علی توکلی افزود: خشکسالی امروز در فارس به جایی رسیده که حتی نمی توانیم بر روی هیچ کدام از اقلام تولیدی حساب کنیم به همین دلیل تنها راهی که باقی مانده آمدن به شهر برای کارکردن است.

این کشاورز تصریح کرد: عدم رسیدن به سود و حتی در بیشتر مواقع ضرر کردن در بخش کشاورزی باعث شده بیشتر کشاورزان برای ایجاد چاه های غیر مجاز اقدام کنند و یا اینکه از صبح به شیراز بیایند و مسافرکشی کنند و آخر شب نیز در کنار خانواده خود باشند.

وی یادآور شد: به طور حتم انتقال آب از خلیج فارس به استان می تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند اما باید این کار هرچه سریعتر انجام شود نه اینکه زمانی برسد که دیگر از کشاورزی و تولید استان فارس خبر نباشند.

توکلی ادامه داد: بحث مسکن روستای نیز از مشکلات دیگر است که دولت باید  رسیدگی کند زیرا دریافت تایید و تسهیلات همواره برای ما که به غیر از کشاورزی دارایی دیگری نداریم سخت است.

سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان

سفر دولت زمینه ساز اشتغال در فارس شود

اما نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه مصوبات سفر هیئت دولت به فارس باید به ایجاد اشتغال پایدار در فارس منجر شود، گفت: امروز مشکلات کشور و استان فارس اشتغال است به همین دلیل باید به عنوان یک اولویت بزرگ و مهم مطرح شود.

حسین ذوالانوار افزود: فارس می تواند در کنار دیگر استانهایی که مشکل اشتغال دارند قرار نگیرد زیرا پتانسیل های فراوان استان تنها با یک توجه و حمایت می تواند به فعل تبدیل شود.

وی یادآور شد: پتروشیمی و پالایشگاه های فارس می تواند به گونه ای باشد که نه تنها اشتغال استان فارس را تامین کند بلکه دیگر استانها نیز نیروی کار به فارس اعزام کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به فراهم کردن زیر ساختهای سرمایه گذاری می تواند مشکلات چندین ساله استان فارس را برطرف کند به خصوص اینکه با دستور دولت می توان بروکراسی اداری را برداشت.

ذوالانوار تصریح کرد: البته برخی از بروکراسی ها در استان و توسط مدیران فارس قابل برطرف شدن است اما در بحث کلان باید از این سفر بهترین استفاده را داشته باشیم.

گزارش: هادی فتحی

کد خبر 2562371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha