۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴

کوراش کاران خراسان شمالی قهرمان آسیا شدند

کوراش کاران خراسان شمالی قهرمان آسیا شدند

بجنورد- رییس هیئت جودو و کوراش خراسان شمالی گفت: کوراش کاران این استان که در قالب تیم ملی به نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شده بودند، با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافتند.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کسب مقام قهرمانی تیم ملی کوراش ایران در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۵، اظهار کرد: به غیر از یک ورزشکار، تمامی کوراش کاران و مربیان تیم ملی کوراش اعزامی به این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا که به میزبانی لبنان برگزار شد، از خراسان شمالی بودند.

وی اضافه کرد: در این رقابت ها تیم ملی کوراش مردان ایران برای نخستین بار با کسب هفت مدال طلا بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد و تیم های لبنان و ترکمنستان هم در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

خسرویار با اشاره به این که نهمین دوره رقابت های کوراش قهرمانی آسیا طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار داشت: در پایان این مسابقات سعید رضائیان در وزن ۶۰- کیلوگرم، مصطفی دلیریان در وزن ۶۶- کیلوگرم، هادی قدیمی در وزن ۷۳- کیلوگرم، الیاس علی اکبری در وزن ۸۱- کیلوگرم، یونس ولیزاده در وزن ۹۰- کیلوگرم، علی محمدنیا در وزن ۱۰۰- کیلوگرم و حمید قلی حسنقه در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مدال طلا را به دست آوردند.

این مسئول با بیان این که هر هفت مدال طلاي اين مسابقات توسط نمايندگان کشورمان کسب شد، گفت: سعيد رضائيان، مصطفي دليريان، هادي قديمي، الياس علي اکبري، يونس ولي زاده و علي محمدنيا، کوراش کاران طلايي استان در رقابت هاي آسيايي بودند و ديگر طلاي مسابقات به حميد قلي حسن قه از خراسان رضوي رسيد.

وی که خود در این مسابقات به عنوان داور حضور داشت، افزود: در این دوره از رقابت های کوراش قهرمانی آسیا تیم های ازبکستان، ترکمنستان، لبنان، عراق، سوریه، هند و تیم ملی ایران حضور داشتند.

خسرویار اضافه کرد: تیم ملی کشورمان در این مسابقات در مجموع با کسب کسب ۹ طلا، چهار نقره و یک برنزدر بخش مردان قهرمان و در بخش بانوان نایب قهرمان آسیا شد.

به گفته وی رضا مهنان، مربی ارزنده جودو و کوراش خراسان شمالی به عنوان سرمربی و حسین علی اکبری، مربی کوراش استان نیز به عنوان کمک مربی تیم ملی کوراش ایران، کادر فنی تیم ملی مردان ایران را در این دوره از مسابقات تشکیل داده بودند.

 

کد خبر 2563051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha