۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۰۸

جایزه بنیاد البرز به نخبگان گیلانی تعلق گرفت

جایزه بنیاد البرز به نخبگان گیلانی تعلق گرفت

رشت-مراسم اعطای جایزه بنیاد فرهنگی البرز به ۶۱ دانش آموز نخبه گیلانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسم اعطای جایزه بنیاد فرهنگی البرز به نخبگان گیلانی که صبح دوشنبه در رشت برگزار شد، مدیرعامل این بنیاد با اشاره به ویژگی های شخصیت زنده یاد حسین علی البرز بنیان گذار این بنیاد اظهار داشت: زنده یاد البرز با وقف اموال خود و تاسیس این بنیاد در حمایت از نخبگان در مسیر رشد و توسعه جامعه قدم برداشت.

حسین حاجی بزرگی با بیان اینکه ۲۱ موقوفه از زنده یاد البرز به یادگار مانده افزود: جایزه بنیاد فرهنگی البرز به نخبگان، پژوهشگران و فعالان علمی اعطا می شود تا هیچ نخبه ای به دلیل مشکلات مالی از حرکت در مسیر علم و دانش باز نماند.

وی به نیاز کشور به وقف در حوزه علم و دانش اشاره کرد و گفت: امروز نیاز بزرگی برای بنیان گذاری وقف در حوزه علم و دانش در سطح کشور وجود دارد و باید با الگوبرداری از زنده یاد البرز گامی برای اشاعه این فرهنگ برداریم.

به گفته وی استان گیلان پس از سیستان و بلوچستان دومین استانی است که جایزه بنیاد فرهنگی البرز به دانش آموزان نخبه آن تعلق می گیرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته معلم، تقدیر بنیاد فرهنگی البرز از دانش آموزان نخبه را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: لازمه رشد و توسعه کشور، پرورش عالمان فرهیخته است و اقدامی که زنده یاد البرز از سال ۴۲ بنیان نهاده است در راستای رشد و توسعه کشور بوده است.

مهدی حاجتی افزود: شناسایی نخبگان در سطح کشور و حمایت از آنان اقدامی ارزشمند است که نتیجه آن رشد و تعالی علم و دانش و فرهنگ جامعه است. 

وی با بیان اینکه در گیلان دانش آموزان نخبه ای هستند که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند گفت: برخی از این دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش شناسایی شده اند و مورد حمایت قرار گرفته اند اما این نگاه سال ها پیش در دیدگاه زنده یاد البرز بوده است و همین امر قابل تقدیر است.

حاجتی با بیان اینکه اجرای عدالت آموزشی به تنهایی از عهده دولت برنمی آید اظهار داشت: با حمایت بزرگانی چون زنده یاد البرز نخبگانی پروررش می یابند که مدیران آینده جامعه خواهند بود و همه باید در جهت تقویت این اقدام گام برداریم.

کد خبر 2563447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha