۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۹:۱۹

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به مهر:

بازار فیلم برگزار نمی کنیم تا خارجی ها به هم فیلم بفروشند

بازار فیلم برگزار نمی کنیم تا خارجی ها به هم فیلم بفروشند

رییس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه بازار فیلم تهران درباره دلیل حضور نداشتن غرفه‌های خارجی در بازار تصریح کرد: حضور غرفه‌های خارجی برای فروش فیلم به یکدیگر انگیزه‌ برگزاری بازار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین بازار فیلم ایران حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: امروز بازار بین المللی جشنواره فیلم فجر افتتاح شد. امسال سعی شد تا بازار متفاوتی از نظر شکل و فضایی که برای آن فراهم شده است، برگزار شود. از جمله تفاوت‌های این بازار می توان به عرضه اختصاصی محصولات سینمای ایران اشاره کرد.

وی افزود: اولین اتفاق خوب در ابتدای افتتاح این بازار عقد قرارداد میان بنیاد سینمایی فارابی با یک کمپانی معتبر چینی برای تولید مشترک فیلم بین این دو کشور بود. البته یکی از مهمترین اهداف برگزاری این بازار ایجاد زمینه برای تولیدات مشترک و عرضه محصولات سینمای ایران به خریداران خارجی است. من معتقد هستم که فیلم های ایرانی در دنیا جاذبه و خریدار دارد. اگر فرصت های خوب فراهم کنیم این امید وجود دارد که بازار خوبی برای سینمای ایران فراهم شود و این بازار یک فرصت مناسب است.

ایوبی درباره قرارداد همکاری با چین عنوان کرد: چندی پیش یک شرکت معتبر چینی پیشنهاد ساخت یک فیلم مشترک را ارائه کرد و قرارداد تولید این فیلم مشترک در همین بازار امضا شد. این فیلم در مورد کنگ فو  است و با تم طنز است. این فیلم جزو پروژه‌های بزرگ و پر هزینه است ولی چین قسمت اعظم این هزینه‌ها را تقبل کرده است. قرارداد این فیلم  توانست هزینه‌های همین جشنواره را هم تامین کند. در این اثر نویسندگان، کارگردان و بازیگران مشترک‌ هستند و فیلمبرداری در ایران و چین انجام می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا در بازارهای بعدی نیز خبری از غرفه های خارجی نخواهد بود، تصریح کرد: برگزاری بازار به این شکل اولین تجربه ما است. اینکه غرفه های خارجی در این بازار فیلم های خود را به یکدیگر بفروشند، نمی تواند انگیزه مناسبی برای برگزاری چنین بازاری برای ما باشد. البته اگر غرفه ها را به بازار آسیا، منطقه و کشورهای اطراف تعریف کنیم، می تواند حضور غرفه های خارجی توجیه پذیر باشد.

ایوبی در پایان گفت: امسال ترجیح دادیم بازار تنها بازار عرضه محصولات ایرانی باشد و این نخستین تجربه است. ما هفته آینده این تجربه را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم تا ببینیم سال آینده بازار را چگونه برگزار کنیم البته بسیاری از کشورها مانند کره و ژاپن نیز بازارهای خود را همین گونه برگزار می کنند و این مسأله کار غیر متداولی نیست.

کد خبر 2563615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha