۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴

طراح پوستر بخش بین‌الملل فیلم فجر:

خواستم مهمانان خارجی فیلم فجر شکوه فرهنگ پارسی را ببینند

خواستم مهمانان خارجی فیلم فجر شکوه فرهنگ پارسی را ببینند

طراح پوستر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر بیان کرد که با طراحی خود دوست داشته تمام مهمانان خارجی و مخاطبان پوستر جشنواره، شکوه و وقار فرهنگ پارسی را ببینند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس رجبی طراح و گرافیست درباره پوستری که برای بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر تهیه کرده است، گفت: در پوستر طراحی شده این دوره که برای اولین بار به صورت مجزا برگزار می‌شود، سعی کردم از نماد اصلی جشنواره با طراحی جدیدی ملهم از نشان سیمرغ در دوره ساسانی استفاده کنم.

وی با بیان اینکه بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر قرار است نماد حضور فراملی فرهنگ و هنرمان باشد، افزود: دوست داشتم تمام مهمانان خارجی جشنواره و مخاطبان این پوستر شکوه و وقار فرهنگ پارسی را ببینند و برای همین پرنده اساطیری کشور عزیزمان ایران را بر بلندای زمینی نشاندم که اشاره به بین المللی بودن این رویداد دارد.

این هنرمند عرصه هنرهای تجسمی اظهار کرد: بافت‌های نوستالژیک مسی و طلایی محاط شده در بدن پرنده حس قدمت و سال ها درخشش این تمدن کهن را برای مخاطب تداعی می‌کند. خطوط منتهی شده از دم سیمرغ به کره زمین نیز به نوعی اشاره به تعدد کشورها و فرهنگ‌های مختلف شرکت کننده در این جشنواره و تجمع آنها دارد.

یونس رجبی

وی در پایان درخصوص دشواری‌های کار طراحی پوستر برای رویدادهای مختلف هنری کشور گفت: شاید بتوان گفت حساسیت و اهمیت موضوع و برد رسانه‌ای ملی و بین المللی آن، همچنین داوری از سوی افکارعمومی از طرفی و از طرفی تعامل درست و منطقی با مدیران و سفارش‌دهندگان و شنیدن نظراتشان و دغدغه‌هایشان  و دفاع از اثر و تفکر خود درعین حفظ رابطه کاری و مدیریت کردن آن مهم‌ترین قسمت ماجرا باشد.

یونس رجبی متولد فروردین ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل رشته گرافیک هنرستان فارابی کرج و دانش آموخته کارشناسی ارتباط تصویری در دانشکده هنر و معماری دانشگاه انقلاب اسلامی تهران است.

وی طراح گرافیک رویدادهای ملی و بین المللی مختلفی از جمله «دهمین کنفرانس اتحادیه اقتصادی آمریکای لاتین/ آلبا ۱۰»، «کاروان ملی ایران، سرزمین برادری»، «کاروان بین المللی زائران صلح با حضورفعالان جهانی ضد جنگ»، «بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر»، «پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت»، «کاروان و غرفه ایران در بزرگترین اجلاس جهانی گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد/ تونس ۲۰۱۵»، «جشنواره پسران ۸۵، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران»، «جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور»، «بخش سینمای سوم بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر»، «چشم انداز سینمای آمریکای لاتین در دانشگاه‌های کشور»، «کنسرت آوای نو (موسیقی نوین آمریکای لاتین)» و... بوده است.

کد خبر 2563832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha