۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳

چین سرمایه‌گذار فیلم ترسناک روسی شد/ حضور جکی‌چان در «وای»

چین سرمایه‌گذار فیلم ترسناک روسی شد/ حضور جکی‌چان در «وای»

چین با سرمایه‌گذاری برای ساخت ادامه فیلم ترسناک پرفروش «وای»، وارد بازار سینمای روسیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، چین ۱۵ میلیون دلار برای ساخت ادامه‌ فیلم «وای» که پرفروش‌ترین فیلم روسیه در سال ۲۰۱۴ بود، سرمایه گذاری می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۱۴ پرفروش‌ترین فیلم روسی بازار روسیه بود که در مکان ششم پرفروش‌های این کشور قرار گرفت و در واقع تنها فیلم روسی بود که در میان ۱۰ فیلم پرفروش سال جای گرفت. این فیلم در ژانر وحشت و ساخته اولگ استفچنکو اوایل سال اکران شده بود و اقتباسی از داستانی ترسناک از نیکولای گوگول بود. بازیگران بین‌المللی جیسون فلمینگ، راتگر هاوئر و چارلز دنس در کنار آلکسی چادوف بازیگر روسی در این فیلم بازی کردند.

آلکس پتروخین تهیه کننده گفت: فیلمنامه این فیلم با موافقت چینی‌ها روبه رو شده و قرارداد سرمایه‌گذاری تنظیم شده است. ما با گروه فیلم چین به عنوان کمپانی سازنده به توافق‌های لازم رسیده‌ایم و این کمپانی توزیع کننده فیلم نیز خواهد بود.

این تهیه کننده افزود بودجه تولید فیلم ۳۶ میلیون دلار برآورد شده و اکنون تنها بخشی از آن با سرمایه‌گذاری چینی‌ها تامین شده است.

این فیلم با تمرکز بر داستان یک مسافر بریتانیایی ساخته می‌شود که از سوی پتر کبیر امپراتور روسیه به کار گماشته شده تا به عنوان اولین مسافر از روسیه به شرق دور برود و سفرش را در چین به اتمام برساند.

«وای ۲» به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم روسی محصول مشترک سینمای این کشور شناخته شده است. انتظار می‌رود این فیلم دریچه جدیدی به سینمای روسیه برای ساخت فیلم‌هایی به صورت مشترک بین روسیه و چین باز کند.

قسمت اول «وای» با همکاری روسیه، اوکراین و جمهوری چک ساخته شده بود و بودجه‌ای ۲۶ میلیون دلاری برای ساخت آن تامین شد. این فیلم در روسیه ۳۴.۶ میلیون دلار فروش کرد.

بازیگران فیلم قبلی موافقت خود را برای بازی در قمست دوم آن اعلام کرده‌اند و جکی چان و ژینگتونگ یائو بازیگر زن چینی هم از دیگر بازیگران این قسمت خواهند بود. اولگ استفچنکو مانند قسمت اول این فیلم را کارگردانی می‌کند. 

کد خبر 2564757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha