۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲

چینی‌ها بیشتر دیجیتال مطالعه می‌کنند

چینی‌ها بیشتر دیجیتال مطالعه می‌کنند

رسانه‌های دیجیتال در چین با پشت سر گذاشتن کتاب، به عنوان رسانه‌ای خواندنی که مخاطب بیشتری را برای مطالعه جذب خود می‌کنند، بدل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از چاینا اورگ، برمبنای گزارشی که دوشنبه منتشر شد، ۵۸.۱ درصد از بزرگسالان چینی مطالعه دیجیتال را در سال ۲۰۱۴ انتخاب کردند. این میزان با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال پیش روبه رو شد. این در حالی است که ۵۸ درصد کتاب می‌خوانند و این میزان تنها ۰.۲ درصد نسبت به سال پیش بیشتر شد.

این تحقیق سالانه که برای بررسی عادات مطالعه در چین برگزار می‌شود با نظرسنجی تصادفی از ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر از بزرگسالان در ۲۹ ایالت چین انجام شد.

این تحقیق از سپتامبر سال پیش و از سوی آکادمی چاپ و نشر چین انجام شد و نشان داد ۵۱.۸ درصد از پاسخ دهندگان روی گوشی موبایل خود به مطالعه می‌پردازند در حالی که ۴۹.۴ درصد روی کامپیوتر معمولی مطالعه می‌کنند و ۵.۳ درصد کتابخوان الکترونیک مانند کیندل را به کار می‌گیرند.

تبلت‌ها برای نخستین بار از امسال وارد این فهرست شدند و به عنوان یکی از ابزار مطالعه ۹.۹ درصد آرا را تشکیل دادند.

در چین مالعه دیجیتال به سرعت در حال افزایش است چون در سال ۲۰۰۸ تنها حدود ۲۴.۵ درصد از پاسخ دهندگان به صورت دیجیتال مطالعه می‌کردند. حدود ۲۲.۳ درصد از بزرگسالان چینی در سال ۲۰۱۴ کتاب الکترونیک خواندند که این میزان در سال پیبش از آن ۱۹.۲ درصد بود.

هر فرد ۳.۲۲ کتاب الکترونیک به طور میانگین در سال مطالعه کرده که از ۲.۴۸ کتاب در سال ۲۰۱۳ بیشتر است. در حالی که ۴.۵۶ کتاب چاپی به طور سرانه در سال ۲۰۱۴ در چین مطالعه شده است. این میزان در سال ۲۰۱۳ برابر با ۴.۷۷ کتاب برای هر فرد بود.

با این حال چینی‌ها اکنون زمان بیشتری را برای مطالعه دیجیتال صرف می‌کنند و حدود ۵۵ دقیقه در هر روز را صرف مطالعه آنلاین می‌کنند و ۳۳.۸۲ دقیقه نیز صرف مطالعه در گوشی‌های همراه می‌شود. در بخش چاپی ۱۸.۷۶ دقیقه هر روز برای خواندن کتاب  و ۱۸.۸ دقیقه برای خواندن روزنامه صرف می‌شود.

در هر حال زمانی که چینی‌ها صرف خواندن کتاب چاپی، روزنامه و مجله و دیگر انتشارات کرده‌اند در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال پیش، افزایش داشته است.

در این تحقیق ۶۷.۶ درصد از پاسخ دهندگانی که بین ۱۸ تا ۳۹ سال سن داشتند، مطالعه دیجیتال را ترجیح داده‌اند.  

کد خبر 2564813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha