۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲

سرافراز در بازدید از روزنامه سازمان صداوسیما

امروزه مردم زمان زیادی را صرف سبد رسانه‌ای خود می‌کنند

امروزه مردم زمان زیادی را صرف سبد رسانه‌ای خود می‌کنند

محمد سرافراز تأکید کرد: تعدد رسانه‌هایی چون روزنامه، رادیو و تلویزیون، شبكه‌های اجتماعی اینترنتی و شبكه‌های اجتماعی تلفن همراه موجب شده تا مردم زمان زیادی را صرف سبد رسانه‌ای خود كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس رسانه ملی در سالروز میلاد امام محمدتقی(ع)، همراه با معاون سیما به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس موسسه جام جم از روزنامه جام جم دیدن كرد.

محمد سرافراز در مراسم جشن پانزدهمین سالگرد روزنامه جام جم با تاكید بر اینكه رسانه تحول‌یافته‌ترین موضوع دنیای معاصر است، گفت: تحولات دنیای رسانه گسترده، سریع و عمیق است.

وی با اشاره به بالا رفتن روز افزون میزان اقبال مردم به رسانه‌‌ها برای كسب اطلاعات و اخبار، تأكید كرد: تعدد رسانه‌هایی چون روزنامه، رادیو و تلویزیون، شبكه‌های اجتماعی اینترنتی و شبكه‌های اجتماعی تلفن همراه موجب شده تا مردم زمان زیادی را صرف سبد رسانه‌ای خود كنند و مهم‌ترین سوال در این زمینه این است كه هركدام از این رسانه‌ها چگونه باید عمل كنند.

رییس رسانه ملی دوران استفاده از روزنامه ‌را به عنوان كاغذ اخبار در شرایط فعلی دنیای رسانه تمام شده دانست و تصریح كرد: امروزه مردم، آخرین اخبار و اطلاعات را از رسانه‌هایی نظیر رادیو و تلویزیون و شبكه‌های تلفنی و اینترنتی به دست می‌آورند و روزنامه در این عرصه با توجه به ماهیتش جایگاه كمتری یافته است.

وی افزود: روزنامه در این شرایط باید با نگاهی تحلیلی به اخبار، محتوای بیشتری به مخاطب ارائه كند و ضمن تولید گزارش‌های مناسب، به جنبه‌های دیگری از خبر بپردازد.

سرافراز با اشاره به اینكه مزیت نسبی روزنامه جام جم این است كه رسانه مكمل صدا و سیما است، اظهار کرد: به همین علت باید بخش مربوط به اخبار تولیدات رادیو و تلویزیون در صفحات این روزنامه قوی و پررنگ‌تر شود.

وی افزود: رادیو و تلویزیون ظرفیت تولیدی بزرگی دارد و روزنامه جام جم باید این ظرفیت را در بخش‌های خبری و برنامه‌های تولیدی كشف و از آن بهره برداری كند.

رییس رسانه ملی با تأكید بر اینكه روزنامه‌ای كه تولیدكننده باشد موفق‌تر است، ادامه داد: خود روزنامه نیز می‌تواند در عرصه‌هایی وارد شود و تولید كننده باشد. اگر چه گزینش درست اخبار و مطالب هنر است اما مرحله بعد آن است كه خودمان از افق بالاتر نگاه كنیم و تولید كننده باشیم.

رییس رسانه ملی وجود شبكه‌های سراسری، استانی و برون‌مرزی صداوسیما را موجب ظرفیت تولیدی عظیمی خواند كه روزنامه جام جم می‌تواند در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از آن بهره‌برداری كند.

وی سپس با اشاره به اهمیت تولید خبر در روزنامه گفت: گرچه انتخاب اخبار خوب از میان انبوهی از خبرهای دنیا كار دشواری است اما باید از افقی بالاتر به مقوله خبر نگریست و در بسیاری از مسائل به عنوان خط شكن با تولید خبرهایی متناسب با ضرورت‌های كشور به وظیفه خود عمل كرد.

رییس سازمان صداوسیما بازنمایی و ارزیابی را در بهره‌مندی از ظرفیت روزنامه ضروری خواند و تأكید كرد: بالا بردن تیراژ به تنهایی كافی نیست بلكه باید اثرگزاری روزنامه متناسب با بالا رفتن تیراژ هم افزایش یابد.

سرافراز در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و ناامنی‌هایی كه توسط دشمنان به وجود آمده است، یادآور شد: با حضور نظامی عربستان سعودی در یمن تحولات منطقه وارد نقطه عطفی شده است.

وی خاطرنشان كرد:‌ عربستان همیشه انكار می‌كرد كه از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده حمایت می‌كند اما امروز در یمن مستقیما وارد جنگی شده كه هدفش حمایت از گروه‌های تروریستی و سركوب مردمی است كه زیر بار حكومت زور نمی‌روند.

رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینكه، همه هواپیماها و سلاح‌هایی كه عربستان استفاده می‌كند آمریكایی است، تصریح کرد: زمانی آمریكا مستقیم در عراق و افغانستان حضور نظامی داشت و موفق نبود اما اكنون به طور نیابتی وارد جنگ شده است و در واقع این جنگ آمریكا به نفع گروه القاعده است كه به دست عربستان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به ممانعت جنگنده‌های عربستان از فرود هواپیمای امداد رسان ایران در یمن گفت:‌ این جنگی است كه از اساس غیر قانونی و غیر انسانی و تجاوزكارانه است و یقینا این وضع پایدار نمی‌ماند.

سرافراز گفت: وظیفه رسانه‌ای ما باید گسترده و مسئولانه باشد تا بتوانیم حقایق دنیا را به درستی منتقل كنیم.

سرافراز در بازدید از روزنامه جام جم با روند كار روزنامه و بخش‌های مختلفی چون تحریریه‌های سیاسی،‌ حوادث، رسانه، فرهنگ و هنر، جامعه، دانش، اقتصاد‌، شهرستان‌ها و بخش‌های دیگری از جمله حروف چینی، ‌انفورماتیك، گروه عكس، واحد هنری و ویرایش از نزدیك آشنا شد و با بریدن كیك در جشن آغاز شانزدهمین سال انتشار روزنامه جام جم شركت كرد.

کد خبر 2565567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha