۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷

حجت الاسلام رحیمی:

تقویت حوزه کار مستلزم سرمایه گذاری است

تقویت حوزه کار مستلزم سرمایه گذاری است

زنجان- امام جمعه ابه گفت: برای تقویت کار باید کارگر ماهر و متخصص تربیت کرده و سرمایه گذاری کنیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران مردم ابهر، به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و افزود: ما نباید دنیا را با زمین اشتباه بگیریم آباد کردن زمین و احیاء دشت و دمن از وظایف انسان است و انسان مامور به آبادی زمین و زمینه است وانسان باید زمینه کار و کارگر و تولید را فراهم کند و این جزء وظایف انسانی است.

حجت الاسلام رحیمی یاد آورشد: توصیه دین به انسان این است که مادامی که نفس دارد و زنده است باید کار کند و در تولید حریص باشد و در مصرف قانع، دین به استقلال اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در چار چوب اسلام تاکید دارد.

وی افزود: اگر این ملت بخواهد این استقلال سیاسی را و این عرض اندام فرهنگی را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه های اقتصادی خود را محکم کند.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم  باید کار را تقویت کنیم و برای تقویت کار باید کارگر تربیت کرده و سرمایه گذاری کنیم و حمایت از کار و کارگر بدون مصرف کالای داخلی امکان پذیر نخواهد شد و  همه باید مصمم بشوند بخاطر عزت ایرانی و حمایت از کار و کارگر و سرمایه ایرانی و مبارزه با جهان دیکتاتور تروریست از کالای داخلی استفاده کنند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: این مهم علاوه بر این که یک تکلیف عقلی است یک تکلیف شرعی نیز است و امروز بزرگترین عبادت اشتغال زایی کردن است و هر کسی که گرد و غبار بیکاری را از این کشور بزداید جهاد کرده است و به ثواب جهاد گران خواهد رسید و باز این مهم به یک همت جدی نیازمند است.

وی ابراز کرد: با رفتن به داخل اتاق و بستن درب این گره حل نخواهد شد البته کارگران نیز موظف هستند وجدان کاری و انصاف را رعایت کنند.

امام جمعه ابهر گفت: یکی از سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) این بود که به دنیا به منزله دنیا نگاه نمی کرد بلکه بعنوان یک زمین نگاه می کرد و آن زمین نیز مخلوق خدا و زیباست و  سیره و روش پیامبر(ص) در دنیا این بود که نبال رزق حلال و کسب مال حلال بود و از لقمه حرام بشدت پرهیز می کرد.

حجت الاسلام رحیمی اظهار داشت: مال امانتی در دست انسانها است که با آن می توان غم خود و دیگران را از دود و شادی و خوشی جایگزین کردبا آن می شود روح امید به زندگی را در انسانها دمید و آنان را برای زندگی بهتر آماده کرد و به کمک آن می توان جلوی دعواها و نزاعها و کشمکشها را گرفت و بد رفتاریها و بدگمانی ها را تبدیل به صفا و صمیمیت و خوش بینی کرد.

امام جمعه ابهر گفت: با تلاش برای بدست آوردن آن مال حلال می توان مدال  برای خود گرفت و سپس دین و آئین خود بلکه دیگران را حفظ کرد.

حجت الاسلام رحیمی، به فرمایشات حضرت محمد (ص) اشاره کردو گفت: عبادت هفتاد بخش است و بهترین بخشش آن طلب حلال است و حضرت امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند کسی که در پی روزی حلال برای خود و خانواده اش باشد همانند کسی است که در راه خدا جهاد کند.

وی تاکید کرد: هنگامی که لقمه حرام در شکم انسانی قرار می گیرد هر فرشته ای که در آسمانها و زمین است او را لعنت می کند و تا وقتی که آن لقمه در شکم اوست خدا به او نگاه نمی کند و هر کسی که لقمه حرام بخورد بسوی خشم خدا رفته است پس اگر توبه کند خدا می پذیرد و اگر قبل از توبه بمیرد، آتش به او سزاوارتر است.

امام جمعه ابهر افزود: بزرگداشت میلاد حضرت علی (ع) یعنی کار کردن و تعلیم و تعلم و عقیدتی و سیاسی و خود سازی کردن است و معلمان عزیز در واقع سازندگان انسانند و می توانند خود را به جایی برسانند که کار عقیدتی و سیاسی انجام دهند.

حجت الاسلام رحیمی یاد آورشد: معلم یعنی کسی که در دل انسان، یک چراغی را روشن می کند و او را از جهالت به دانایی و معرفتی رهنمون می کندو معلم  بداند شغل او فقط تعلیم نیست یا به تعبیری فقط تعلیم مطالب کتاب و دانش در دست اجرا نیست و معلم هم باید علم بیاموزه و هم باید روش تفکر و روش کار و کارکردن را و هم رفتار و اخلاق آموزی را بیاموزد ومعلم  می توان  با عزم خود فرهنگ جامعه را اصلاح کند چرا که عینک دانش آموز به معلم یک عینک ویژه و منحصر به فردی است که انشاالله آینده صحبت خواهد شد.

وی به به اعتکاف اشاره کرد و گفت: بهترین سفر معنوی این است که انسان در بین مردم باشد ولی با خدا باشد و کسانی که بتوانند کار و خدا را و با بین مردم بودن و با خدا بودن را جمع سالم کند بسیار زیبا و عالی خواهد بود.

امام جمعه ابهر افزود: ولی این یک هنر معنوی می خواهد که این جمع سالم را درست می کند و نوع انسانها توانایی جمع سالم را ندارد و به جمع مکسر روی می آورد معتکف شدن انسان را به این جمع سالم کمک می کند و اعتکاف در مسجد، برای یک مسلمان، فرصتی است تا برای مدتی از جامعه و مردم منقطع شود و به درون خود روی آورد.

حجت الاسلام رحیمی افزود: اعتکاف کننده در فضای روحانی مسجد در دوران اعتکاف فرصت می یابد تا با معبود خویش هر چه بیشتر انس بگیرد.  

وی  به مردم توصیه کرد در صورت بودن جا و محل، اعتکاف را فراموش نکنند و از فیوضات ماه رجب غافل نشوند.  

کد خبر 2565952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha