۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

مسعود نیک‌دستی:

مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بی‌رقیب‌ترین مسابقات رشته قرائت است

مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بی‌رقیب‌ترین مسابقات رشته قرائت است

یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته قرائت بی رقیب‌ترین رقابت قرآنی در دنیاست، گفت: مسابقات ایران همچون مسابقات کشور مالزی و مصر اسیر حاشیه‌ها نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود نیکدستی، قاری بین‌المللی کشورمان در مورد مسابقات بین المللی قرآن ایران با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همایش بزرگ، همه نگاه‌ها را به خود جلب کرده است، گفت: اولین و دم دستی‌ترین جنبه برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن، این است که موجب معرفی ستاره‌های قرآنی به جامعه و در یک افق وسیع‌تر به جهان اسلام خواهد شد.

وی افزود: اینکه هر سال نمایندگانی از نزدیک به هفتاد کشور، حول محور قرآن کریم تجمع می‌کنند و رویداد زیبایی به نام مسابقات قرآن را خلق می‌کنند و جلوه این مسابقات نیز تلاوت‌های زیبای و حفظ قرآن کریم است که مورد تأکید اسلام است، بنابراین اصل این موضوع در درجه اول، باعث نزدیکی انسان به خداوند می‌شود و در بحث همایشی نیز موجب تألیف قلوب می‌شود.

نیکدستی بیان کرد: بحث وحدت بخشی بین مسلمانان، یکی دیگر از جنبه‌هایی است که مسابقات بین‌المللی قرآن می‌تواند به وجود آورنده آن باشد، اینکه در حاشیه این مسابقات، گفتمان‌های مختلفی بین شرکت کنندگان به وجود می‌آید، عامل مؤثری برای وحدت بخشی و تحکیم این وحدت است.

این قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه در کشورمان علاوه بر اقوام مختلف، مذاهب مختلفی نیز زندگی می‌کنند، اظهار کرد: به اعتقاد من برگزاری مسابقات قرآن در کشور که محوریت آن قرآن کریم به عنوان محوری‌ترین اشتراک پیروان مذاهب مختلف است، می‌تواند علاوه بر تألیف قلوب باعث ایجاد همدلی بیشتر بین همه مسلمانان شود و این می‌تواند به شعار سال نیز کمک کند.

این فعال قرآنی کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که نقش مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در گرایش بیشتر جوانان به فعالیت‌های قرآنی به چه صورت است، بیان کرد: برگزاری مسابقات باعث خواهد شد تا شرکت کنندگان در آن تلاش زیادی برای کسب رتبه انجام دهند.

وی افزود: با توجه به سابقه مسابقات بین‌المللی قرآن که از نماینده کشورمان باید از مسابقات نسبتاً زیادی سربلند بیرون آمده تا به این رقابت‌ها راه یابد، ‌بنابراین حضور در مسابقات قرآن و تلاش برای حضور با کیفیت باعث خواهد شد تا علاقه‌مندان به این عرصه به دنبال به روز کردن و فراگیری آموزش‌های جدید باشند.

نیکدستی خاطرنشان کرد: دامنه این مسابقات که از شهرستانی شروع و تا رأس آن که مسابقات بین‌المللی است، دارای روندی است که خیل بسیار زیادی از مردم و جوانان و نوجوانان را با خود همراه می‌کند و همین هم باعث ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش این فرهنگ در جامعه خواهد شد.

وی یادآور شد: خروجی این مسابقات چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی باید یک چیز باشد و آن هم فرزندانی که عامل به قرآن باشند، ‌لزومی ندارد که همه قاریان، قاری بین‌المللی شوند ، اگر در بستر همین مسابقات عامل به قرآن کریم شوند،‌ رویکرد مسابقات درست و صحیح بوده است.

نیکدستی در ادامه در مورد جایگاه بین‌المللی مسابقات قرآن ایران،‌اظهار کرد: این مسابقات در حال حاضر یکی از برجسته‌ترین جایگاه‌ها را در مسابقات قرآن در سطح بین‌الملل از آن خود کرده است، مسابقات ایران در  رشته تلاوت قرآن کریم بی رقیب‌ترین مسابقه قرآن است.

این قاری بین‌المللی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود، همراه با حاشیه‌هایی بوده است که یکی از این حواشی درگیر فعالیت‌های سیاسی شدن است، در حالی که مسابقات قرآن ایران سعی کرده است هیچگاه خود را اسیر این حواشی نکند. داوری‌ها در مسابقات ایران یکی ازمهم‌ترین ویژگی‌هایی است که به نسبت به سایر مسابقات دارد. در کنار این باید علاقه‌مندی و اهمیت سران کشور برای برگزاری این مسابقات را قرار داد.

کد خبر 2566601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha