۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶

طیب نیا مطرح کرد:

کاهش اتکا به درآمدهای نفتی با توسعه بازارچه‌های مرزی

کاهش اتکا به درآمدهای نفتی با توسعه بازارچه‌های مرزی

وزیر اقتصاد گفت: توسعه صادرات غيرنفتي نقش موثري در كاهش در آمدهاي نفتی دارد و بهترين شيوه براي افزايش تقاضا استفاده بهينه از فضاي بازارچه های مرزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي و مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران از مرز رسمي پرويزخان و مرز بين المللي خسروي بازديد کردند.

در اين سفر استاندار كرمانشاه، نماينده مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي معاون امور مالياتي، و جمعي از مسوولان كشوري و استاني وزیر اقتصاد را همراهي كردند.

در اين بازديد يك روزه، مقام عالي وزارت اقتصاد و دارايي و رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران ابتدا از مرز پرويزخان و سپس از مرز بين المللي خسروي شهرستان قصرشيرين بازديد و از نزديك روند و حجم كاري و اقدامات انجام گرفته در مرزهاي مذكور را مشاهده کرد.

علي طبيب نيا در حاشيه بازديد از مرز رسمي پرويزخان اظهاركرد: بي شك از تمام ظرفيت ها و امكانات براي توسعه استان هاي مرزي كشور بويژه كرمانشاه استفاده مي كنيم.

وي با اشاره به ظرفيت استان كرمانشاه و وجود بازارچه هاي متعددد مرزي اين استان از جمله پرويزخان، خسروي، شوشمي و شيخ صالح افزود: در صورت استفاده مطلوب از ظرفيت هاي موجود بويژه در بازارچه ها شاهد رونق و توسعه بيش از پيش اين استان خواهيم بود.

طيب نيا بر لزوم كاهش درآمدهاي ناشي از صادرات نفت تاكيد كرد و افزود: توسعه صادرات غيرنفتي نقش بسيار موثري در كاهش در آمدهاي ناشي از نفت دارد و بهترين شيوه براي افزايش تقاضا استفاده بهينه از فضاي موجود در بازارچه ها است.

وي اظهار كرد: در صورت تحقق اين مهم علاوه بر اشتغال زايي مناسب و كاهش نرخ بيكاري، شاهد افزايش صادرات غيرنفتي نيز خواهيم بود.

رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران در حاشيه سفر وزير امور اقتصادي و دارايي به شهرستان قصرشيرين و بازديد از مرز رسمي پرويزخان، اقدام هاي انجام شده در اين مرز در يكسال گذشته را مطلوب ارزيابي كرد و افزود: از تمام ظرفيت ها و منابع مالي براي توسعه بيش از پيش مرز پرويزخان و تجهيز گمرك در محل اين مرز استفاده خواهد شد.

وي بر لزوم شناسايي و رفع مشكلات موجود در امر صادرات تاكيد و اظهار كرد: بايد شرايطي فراهم شود تا رانندگان و كاميون داران بتوانند با عبور از اين مرز كالاهاي خود را به شكل راحت تري به عراق صادر كنند.

کد خبر 2566734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha