۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵

نگهداری از ۱۲ هزار مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی

نگهداری از ۱۲ هزار مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی

مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی، از نگهداری ۱۲ هزار مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین رضایی در نشست خبری با اشاره به رویکردهای این سازمان در حوزه توانبخشی و نگهداری معلولان، گفت: عدم توسعه مراکز و همچنین رویکردهای جایگزین از جمله مراقبت‌ در منزل از سیاست‌های اصلی در این بخش محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده از جمله طرح‌های است که سال گذشته اجرا شد و امسال بنا داریم این طرح را گسترش دهیم.

رضایی به آمار مجهول‌الهویه‌ها در مراکز نگهداری اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر ۱۲ هزار مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی سازمان نگهداری می‌شوند.

مدیرکل دفتر توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور، بیان داشت: در تهران نیز ۶۰۰ نفر از مجهول‌الهویه‌ها که توسط سازمان رفاه شهرداری جمع‌آوری شده‌اند منتظر ورود به مراکز شبانه‌روزی بهزیستی هستند.

همچنین کیوان دواتگران مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی با اشاره به روند و جزئیات صدور کارت‌های جدید معلولیت، گفت: حوزه توانبخشی در این بخش به تعهدات خود عمل کرده تا سایر بخش‌ها از جمله کارپردازی و فناوری در این حوزه‌ها باید ورود پیدا کنند چرا که چاپ کردن کارت به عهده حوزه توانبخشی نیست.

وی گفت: یکی از طرح‌هایی که سازمان بهزیستی پس از سالها آن را اجرا کرد، طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است که این طرح در سال گذشته در روستاها اجرا شد و امسال بنا داریم این طرح‌ را در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اجرایی کنیم.

دواتگران گفت:‌ صدور پلاک ویژه معلولان از جمله اقدامات قابل توجه سازمان بهزیستی محسوب می‌شود به طوری که در سال ۹۲، ۶۴۰۰ نفر و در سال ۹۳، ۳۳۰۰ نفر پلاک ویژه معلولان دریافت کرده‌اند به طوری که معلولان جهت دریافت پلاک ویژه هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

کد خبر 2567759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha