۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱

با هدف رفع تنش ها،

تماس های ناتو و روسیه افزایش می یابد

تماس های ناتو و روسیه افزایش می یابد

برخی منابع رسانه ای آلمان مدعی شدند آمریکا ظاهراً تصمیم گرفته است به تنش ها در رابطه خود با روسیه خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا ظاهراً تصمیم گرفته است به تنش ها در رابطه خود با روسیه خاتمه دهد.

آمریکا در تلاش است تا با افزایش تماس های مستقیم میان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و نیروهای نظامی روسیه به تحریم های اعمال شده علیه این کشور پایان دهد.

اسپوتنیک به نقل از منابع مطبوعاتی آلمانی از تلاش ایالات متحده برای عادی سازی روابط با روسیه پس از دوران گذار ایجاد شده در مسأله اوکراین خبر دادند.

یکی از سخنگویان ناتو در این باره اعلام کرد که به فرمانده ارشد اروپایی ناتو و مدیر کمیته نظامی ناتو مجوز برقراری تماس مستقیم با همتایان روسی خود داده شده است.

این درحالیست که یکی دیگر از مسولین بلندپایه ناتو در ماه دسامبر سال گذشته بر ایجاد و افزایش تماس های منظم میان مقامات بلندپایه نظامی طرفین تأکید کرده و گفته بود که این کار به ویژه در زمان بروز تنش های کنونی و برای جلوگیری از «سوء تفاهم ها» احتمالی میان طرفین بسیار سودمند و تأثیرگذار خواهد بود.

این منبع خبری با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مبنی بر عدم تمایل کشورش به رویارویی با آمریکا، بر وجود زمینه های بیشمار همکاری های فیمابین میان روسیه و آمریکا علیرغم اختلافات کنونی تصریح کرده بود.

روابط روسیه و غرب مخصوصاً با آمریکا به دنبال الحاق کریمه به روسیه و درگیری های خونین میان جدائی طلبان روس گرا با ارتش اوکراین به سردی گراییده بود.

در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند. روسیه در تمامی بیانیه های صادر شده این کشور، هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده است.

کد خبر 2568139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha