۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴

دو خبر از موسیقی

برگزاری فینال «هزار صدا»/ «کوارتت کاسته» می‌نوازد

برگزاری فینال «هزار صدا»/ «کوارتت کاسته» می‌نوازد

برپایی بخش نهایی برنامه «هزار صدا»ی موسیقی پاپ به منظور شناسایی نفرات برتر و اجرای اجرای کنسرت کوارتت کاسته در نیاوران از جمله اخبار امروز موسیقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش نهایی برنامه هزارصدای موسیقی پاپ به منظور شناسایی نفرات برتر ،شنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۶ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

در این برنامه  افشین یداللهی کارشناس ترانه، فواد حجازی کارشناس بخش آهنگسازی و تنظیم و مانی رهنما و حمید حامی ‌کارشناسان بخش خوانندگی و آواز خواهند بود.

هشت خواننده برگزیده از برنامه‌های سال ۱۳۹۳ در بخش مقدماتی هزارصدا،در دور نهایی این برنامه حضور خواهند یافت و  با هم رقابت می‌کنند تا هیات داوران و تماشاگران حاضر در سالن، برترین های برنامه هزارصدای سال ۹۳ در بخش موسیقی پاپ را انتخاب کنند. همچنین خواننده جوان جنوبی، عمران طاهری، به عنوان خواننده مهمان در پایان برنامه قطعاتی را اجرا خواهد کرد.

«هزارصدا» برنامه‌ای برای کشف و معرفی استعدادهای موسیقی و خوانندگی در دو زمینه موسیقی پاپ و موسیقی دستگاهی ایران است که با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می‌شود و مدیریت آن بر عهده آرش نصیری است.

 این برنامه پس از برگزاری دور نهایی، مطابق روال عادی در سال جدید ادامه پیدا خواهد کرد و هر ماه یک برنامه در بخش پاپ و یک برنامه در بخش موسیقی اصیل ایرانی اجرا خواهد شد.

اجرای کنسرت کوارتت کاسته در نیاوران

کنسرت «کوارتت کاسته» روزهای جمعه و شنبه  ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.

گروه موسیقی  «کاسته » با نوازندگی احسان صدیق گیتار، پیتر سلیمانی پورساکسیفون، مازیار یونسی پیانو و آوا و همچنین روزبه فدوی سازهای کوبه ای تاکنون کنسرت های موفقی را در وین، براتیسلاوا و بوداپست برگزار کرده و در شهریور ماه سال ۹۳ برای دومین بار در تهران در قالب کنسرت های نشر موسیقی هرمس در فرهنگسرای نیاوران  به مناسبت ۱۵ سالگی تاسیس روی صحنه رفته است.

کوارتت کاسته

گروه موسیقی «کوارتت کاسته» در اواخر سال ۹۱ توسط احسان صدیق  تشکیل شد.موسیقی این گروه مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته های آزاد را شامل می شود.این گروه موفق موسیقی تمایل به خلق آثاری دارد که بازتابنده نگاه امروزی شان به موسیقی جهان باشد. در واقع  «کوارتت کاسته»  گذر خود از میان موسیقیِ دهه ۷۰ میلادی تا رقصهای محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه نوازی، به ساختاری شنیداری تبدیل می کند.

کنسرت «کوارتت کاسته» ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه  ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

کد خبر 2568992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha