۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۵۵

اوکراین شهرهای بندری کریمه را از لیست بنادر بین‌المللی خودحذف کرد

اوکراین شهرهای بندری کریمه را از لیست بنادر بین‌المللی خودحذف کرد

دولت اوکراین شهرهای بندری کریمه را از فهرست بنادر بین المللی خود حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری تاس، دولت اوکراین شهرهای بندری کریمه را از فهرست بنادر بین المللی خود حذف کرد.

دولت اوکراین اصلاحیه هایی برای مصوبه ۲۶ ژون سال ۲۰۱۳ خود درخصوص اعلام قطعی لیست آن دسته از بنادر اوکراین که به روی کشتی های خارجی باز خواهد بود را منتشر نمود.

بر اساس اعلام وب سایت رسمی دولت اوکراین شهر های بندری سواستوپول، فئودوسیا، یالتا و کرچ از لیست فوق حذف شده اند.

رفراندوم الحاق کریمه به روسیه در ۱۶ ماه مارس سال ۲۰۱۴ با مشارکت ۸۰ درصدی برگزار شد. در این رفراندوم ۹۶/۷% از ساکنان این شهر و ۹۵/۶% رأی دهندگان مقیم شهر بندری سواستوپول برای پیوستن این شبه جزیره دریای سیاه به روسیه رأی مثبت داده بودند.

هر دو مجلس روسیه پس از تأیید نتیجه این همه پرسی، الحاق کریمه و سواستوپول به روسیه را تأیید و به دنبال آن ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور با الحاق دو شهر مذکور به فدراسیون روسیه موافقت کرد.

از آن زمان به بعد و علیرغم نتیجه قانع کننده همه پرسی انجام شده، کی یف تا کنون از پذیرفتن نتیجه این رفراندوم خودداری کرده است.

در  یکم اردیبهشت ماه سال جاری، نخست وزیر روسیه در اظهاراتی گفته بود که اهمیت الحاق کریمه به روسیه مانند اهمیت فروپاشی دیوار برلین برای آلمان است. باوجود مرزکشی های رسمی پس از شوروی، کریمه همیشه جزئی از سرزمین ما بوده است.

کد خبر 2569349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha