۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳

۸۵۶ تن گوشت قرمز در كشتارگاه تاكستان تولید شد

۸۵۶ تن گوشت قرمز در كشتارگاه تاكستان تولید شد

قزوین- رئيس اداره دامپزشكی شهرستان تاكستان، از توليد ۸۵۶ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در كشتارگاه تاكستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله کلهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهارداشت: در سال گذشته تعداد ۶ هزارو ۱۵۴ لاشه گاو و گوسفند به وزن ۸۵۶ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم و همچنین مقدار ۲۵ هزار کیلوگرم اندرونه  و احشاء خوراکی شامل دل، قلوه و جگر بهداشتی و سالم از طريق کشتارگاه دام تاکستان به مراكز عرضه توزيع شد.

رئيس اداره دامپزشكي شهرستان تاكستان گفت: كشتار دام خارج از كشتارگاه باعث اشاعه آلودگي شده وطبق قوانين سازمان دامپزشكي كشور كليه دامهاي كشتاري مي بايست پس از بازرسيهاي قبل از كشتار  وارد چرخه كشتار شده وبا تاييد ناظر شرعي ذبح وپس از بازرسيهاي بهداشتي توسط كارشناسان دامپزشكي در مراكز عرضه توزيع شود.

كلهر افزود: در سال ۹۳ تعداد ۶ هزارو ۱۵۴ لاشه گاو و گوسفند به وزن ۸۵۶ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم و همچنین مقدار ۲۵ هزار کیلوگرم اندرونه  و احشاء خوراکی شامل دل، قلوه و جگر در کشتارگاه دام تاکستان با نظارت بهداشتی کارشناسان نظارت اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان  تولید و براي مصرف در مراکز عرضه و قصابی ها توزیع گردیده است و در همین راستا مقدار ۱۱ هزاركيلوگرم انواع گوشت واحشاءخوراکی ناسالم  و غیر بهداشتی در محل کشتارگاه توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان تاکستان حذف و معدوم شده است.

استفاده بهينه از GIS در دامپزشكی قزوين

رحیم زاده مسئول سامانه GIS اداره دامپزشكي شهرستان قزوين نیز در ادامه گفت: ثبت اطلاعات  مربوط به فعاليت هاي بهداشتي و واكسيناسيون، اصلاح مختصات جغرافيايي واحدهاي اپيدميولوژيك، ثبت واحدهاي جديد، تكميل و يا تغيير اطلاعات مالك و ... از اهم فعاليت هاي اين بخش است.

وی افزود: يكي از كاربردهاي سامانه GIS در دامپزشكي مستند سازي اطلاعات و آمار، در خصوص مديريت عملكرد بهداشتي و پيشگيري و يا  برنامه ريزي براي مديريت شيوع بيماري ها است. به عنوان نمونه ثبت دقيق مختصات جغرافيايي و اطلاعات مربوط به واحدهاي اپيدميولوپيک «اعم از واحدهاي نگهداري و پرورش دام و طيور و آبزيان وزنبور عسل و همچنين روستاها» و قابليت آناليز آنها از طريق نرم افزار هاي قدرتمند ديگر و انتقال آنها به نقشه هاي کشوری، به ما اين امكان را ميدهد تا بتوانيم در مواقع بروز بيماري ها، نسبت به پيشگيري از شيوع و يا كنترل آن برنامه ريزي کنيم.

رحيم زاده افزود: ثبت ركورد هاي واكسيناسيون دام و طيور، تلفات، شيوع بيماري ها و ... تنها بخشي از توانمنديهاي اين سامانه مي باشد و در حال حاضر مي توان مدعي شد كه مستندترين آمار در خصوص جمعيت دامي شهرستان در اين سامانه ثبت گرديده است و قابليت استفاده در ساير بخش هاي نظارت، توليد و خدمات را دارا است.

استان قزوین دارای ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی است.

کد خبر 2569827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha