۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹

علمای تایلندی از جامعه المصطفی گرگان بازدید کردند

علمای تایلندی از جامعه المصطفی گرگان بازدید کردند

گرگان- هیاتی متشکل از علمای کشور تایلند از مدرسه عالی معارف اسلامی گرگان با هدف آشنایی بیشتر با علمای اهل سنت و شیعه منطقه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه مرکز اسلامی تایلند، پیش از ظهر چهارشنبه در این بازدید، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران مسلمانان اهل سنت و شیعه با هم و در کنار هم زندگی می کنند.

تاوی ناپاکورن ادامه داد: در حال حاضر در جمهوری اسلامی ایران انفجار صلح و سلامت در حال رخ دادن است.

وی افزود: جهان امروز نیاز به این صلح و آرامش دارد و باید همه را به اسلام دعوت کنیم چون اسلام دین خدا است.

در این بازدید، احمد سعادت، معاونت پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی نیز اظهار کرد: تالیف متون علمی مورد نیاز مجموعه توسط اساتید مجتمع با حمایت این معاونت انجام می شود.

سعادت که از کشور افغانستان است، با بیان اینکه چهار کتاب از اساتید همین مجموعه منتشر شده، ادامه داد: ترجمه متون علمی یکی از برنامه های معاونت پژوهشی است که اگر در زبان فارسی موجود نباشد از زبان های دیگر مورد ترجمه قرار می گیرد.

وی افزود: برگزاری و انجام پروژه های تحقیقاتی از طرف اساتید مجموعه یکی از برنامه های معاونت پژوهشی است که سالانه بعد از بررسی در شورای پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرد.

سعادت تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های مورد حمایت این معاونت برگزاری کرسی های نظریه پردازی است که اگر اساتید مجموعهخ نظریه ابتکاری داشته باشند بعد از ارزیابی مورد نقد قرار گرفته و آن نظریه به نام خود استاد ثبت می شود.

وی انتشار نشریات متعدد را از دیگر برنامه های مورد حمایت این معاونت عنوان کرد.

جامعه المصطفی تنها نمایندگی تقویت طلاب اهل سنت است

در ادامه این بازدید، معاونت آموزشی مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی اظهار کرد: جامعه المصطفی تنها نمایندگی تقویت طلاب اهل سنت است.

زهیر المسلینی از کشور تونس ادامه داد: ۵ مذهب حنفی، شافعی، شیعه، مالکی، حنبلی و شیعه در این مجموعه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: اصل حاکم در نظام آموزشی جذب طلبه ها، تقویت وحدت اسلامی بین مسلمانان است که مورئ توجه قرار می گیرد.

المسلینی تصریح کرد: فعالیت های آموزشی در بین خواهران و برادران انجام می شود و تمام آموزش ها و برنامه ها یکسان است.

وی با اشاره به چندین سطح آموزشی در این مجموعه گفت: ما در تقویت نیروی مسلمان و ایجاد وحدت بیشتر در تلاش هستیم.

طلاب اهل سنت براساس تقویت مذاهب آموزش و تربیت می شوند

معاونت فرهنگی و تربیتی مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی نیز در این بازدید گفت: مدرسه عالی معارف اسلامی گرگان برای آموزش و تربیت طلاب اهل سنت دایر شده است و براساس تقویت مذاهب آموزش و تربیت می شوند.

حبیب الله نصیب الله از تاجیکستان ادامه داد: تربیت متعادل طلاب از جهت علمی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی از طریق آموزه های اصیل اسلامی و قرآنی از اهداف این معاونت است.

وی ادامه داد: توسعه معنویت فرهنگی و تربیتی، مجهز کردن طلاب در مهارت های جدید فرهنگی و اجتماعی و آماده سازی طلاب در جهت رویارویی با چالش های جهانی روز از دیگر اهداف ما در این معاونت است.

حبیب الله نصیب الله افزود: اجرای برنامه های قرآنی و حدیثی، نشست ها و محافل قرآنی، ختم قرآن، حضور در نماز جمعه، برگزاری نماز جماعت از برنامه های این معاونت است.

وی گفت: برگزاری دوره رسانه و ارتباطات، دوره های هنری، دوره های تربیت مدرس و انجام فعالیت های ورزشی از دیگر برنامه های این مجموعه است.

مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی ویژه مذاهب از مجتمع های وابسته به جامعه المصطفی العالمیه(ص) است که با هدف تربیت عالمان متعهد و محب اهل بیت و اهل تعامل با دیگر فرق و مذاهب اسلامی بنا شده و در شهرهای گرگان و قشم دارای واحدهای آموزشی بوده و ستاد مرکزی آن در شهر قم است.

کد خبر 2570082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha