۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۷

موزه امام علی (ع) میزبان دو نقاش سوررئال می‌شود

موزه امام علی (ع) میزبان دو نقاش سوررئال می‌شود

نمایشگاه نقاشی امیرحسین امیر جلالی و سعید امکانی در موزه امام علی (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه نقاشی امیرحسین امیر جلالی و سعید امکانی از تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه در موزه امام علی (ع) افتتاح می شود. در این نمایشگاه ۱۲ تابلوی نقاشی از این دو نقاش به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه نقاشی

امین بیگی نمایشگاه گردان نقاشی های امیر حسین امیرجلالی و سعید امکانی با اشاره به نقاشی های به نمایش در آمده در این نمایشگاه گفت: در تجربه کیوریتوری خود به سراغ دو نقاش سوررئال معاصر رفتم که ویژگی مشترک آثارشان نگاه متفاوتی است که در آثار آنها دیده می شود، هر دو نگرانند و در جستجوی جهان آرمانی شان در حال گذر هستند یکی بادبان های کشتی هایش را بر رنگ می اندازد تا از باور به خرد و سرزمینی ناشناخته گذر کند تا انسانی برتر را  نقش ببندد و در اوجی راستین همه چیز را به هم آمیزد و دیگری مرغ ایرانی را از دل نقاشی های تاریخ در آسمان نقاشی اش پرواز می دهد تا با نگرانی نسبت به نقاشی عصر صفوی و گذشته خود در گذر از سنت به مدرنیسم نقاشی کند و این نکته ای بود که شوق مرا فزون کرد تا این نمایشگاه را برپا کنم.

نمایشگاه نقاشی

امیر حسین امیرجلالی نقاش سوررئالی است که جهان شخصی خودش را نقاشی می کند و کارهای او به دور از تصنع و هیاهو شبیه هیچ کس نیست. وی پیش از این ۴۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی را در ایران و خارج از کشور داشته است.

نمایشگاه نقاشی

سعید امکانی، شاعر و نقاشی است که سابقه بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی را داشته است. همچنین امین بیگی نیز پیش از این فیلم کوتاه «شهر مرزی» با بازی مهران احمدی و فرخ نعمتی را کارگردانی کرده که این فیلم در نوبت اکران قرار دارد.

نمایشگاه نقاشی امیر حسین امیرجلالی و سعید امکانی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ساعت  ۱۶ الی ۲۲ با حضور هنرمندان در گالری «ویونا» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر، بلوار اسفندیار  موزه امام علی افتتاح می شود.

کد خبر 2570377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha