۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۱

مهرجردی در جشن اردیبهشت تئاتر عنوان کرد:

جشنواره ملی تئاتر رضوی در خراسان شمالی باید بین المللی شود

جشنواره ملی تئاتر رضوی در خراسان شمالی باید بین المللی شود

بجنورد- نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی باید به زودی در سطح بین المللی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مهرجردی چهارشنبه شب در جشن اردیبهشت تئاتر ایران در خراسان شمالی که با حضور استاد جمشید مشایخی هنرمند ارزنده تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی این استان همزمان با دهه کرامت امسال، اظهار داشت: پس از دو سال وقفه در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی امسال این جشنواره با محوریت و مركزیت خراسان شمالی برگزار می شود.

وی گفت: به منظور برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ، همزمان با روز تئاتر اولین نشست سیاستگذاری تئاتر رضوی با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و مسئولین استانی در خراسان شمالی برگزار و برنامه اول این آیین تصویب شد.

جشن اردیبهشت تئاتر در بجنورد

مهرجردی افزود: جشنواره تئاتر رضوی در سطح ملی در خراسان شمالی برگزار می شود و با تمهیداتی كه در نظر گرفته شده باید گستره این جشنواره در آینده ای نزدیک به سطح بین المللی افزایش یابد.

نماینده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشور گفت: جشن اردیبهشت تئاتر فرصت مناسبی برای تقدیر از فعالان و حامیان تئاتر كشور از جمله حوزه تئاتر دینی و تئاتر رضوی است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به حضور پرخیر و برکت جمشید مشایخی هنرمند کشورمان اظهار کرد: این حضور قطعا برای هنرمندان خراسان شمالی افتخار بزرگی است.

حسین ثابت قدم وحید با اشاره به اینكه امسال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال تئاتر نامگذاری شده است، افزود: باید الزامات موجود در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد تا هنر بیش از پیش پیشرفت كند.

وی گفت: امسال مدیریت برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی واگذار شده و از این جهت لازم است اقدامات هنری و فرهنگی در راستای برگزاری مناسب این جشنواره با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری برگزار شود.

جشن اردیبهشت تئاتر در بجنورد

ثابت قدم وحید همچنین از احداث تئاتر شهر در بجنورد طی سال جاری خبر داد و گفت: خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت های فرهنگی و هنری ضعف هایی دارد اما با حمایت مسئولین، امسال تئاتر شهر در مرکز استان راه اندازی شده و بخشی از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان را شناسایی استعدادها و توانمندی های هنرمندان استان عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم نشان شهروند افتخاری از سوی شهردار بجنورد به جمشید مشایخی اهدا و همچنین از فعالان عرصه تئاتر نیز با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

کد خبر 2571663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha