۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰

۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد

۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شد

بندرعباس - مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان از خرید تضمینی بیش از ۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هرمزگانی از ابتدای فصل برداشت توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مراکز خرید گندم، اظهار داشت: برداشت گندم آبی از اواخر فروردین ماه امسال در ۱۳ هزار هکتار اراضی هرمزگان آغاز شده است.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی در ۹ مرکز خرید توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان خریداری شده که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان بیان کرد: نرخ گندم معمولی با افت ۴ درصد مفید و ۲ درصد غیر مفید به یک هزار ۱۵۵ تومان و گندم دورم یک هزار ۱۸۸ تومان است.

وی به میزان برداشت گندم در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم تا پایان برداشت از سطح مزارع استان برداشت شود.

اسدپور تصريح كرد: بيشترين خريد در استان تا کنون توسط شهرستان حاجی آباد با ۱۴ هزارتن گندم در ۵ مرکز خرید انجام شده است.

مدير سازمان تعاون روستایی هرمزگان در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان افزود: با برنامه ریزی و جلسات متعدد مقرر شد ۷۲ ساعت پس از خرید گندم وجه کشاورزان پرداخت شود و تا کنون بیش از ۱۷ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان به حساب کشاورزان هرمزگانی نزد بانک کشاورزی واريز شده است‌.

 

کد خبر 2571826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha