۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

شكوری نسب:

بهره برداری۳ ساختمان اداری امدادی هلال احمر خراسان شمالی

بهره برداری۳ ساختمان اداری امدادی هلال احمر خراسان شمالی

بجنورد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از بهره برداری سه ساختمان اداری امدادی هلال احمر در سطح سه شهرستان استان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شكوری نسب ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته هلال احمر، با اشاره به برنامه ها و فعالیت های جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در سال جاری، اظهار کرد: دو ساختمان ادارای امدادی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در شهرستان های اسفراین و گرمه تا پایان شهریور ماه و ساختمان اداری بجنورد نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: دو سایت ۱۵ هكتاری پشتیبانی عملیاتی و ۱۲ هكتاری اسكان اضطراری جمعیت هلال احمر در محل تخته اركان شهرستان بجنورد راه اندازی می شود.

شکوری نسب افزود: در بخش پشتیبانی عملیات، تلاش در راستای تمركز پایگاه های استقرار تیم های امداد و نجات در محدوده تخته ارکان، به منظور سهولت تردد و تسریع خدمت رسانی در جریان بوده و در زمینه اسکان اضطراری نیز بر اساس برنامه، سایت اسکان با قابلیت های ویژه احداث می شود.

حسن شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی

شكوری نسب در خصوص تقویت امداد هوایی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: اجرای طرح آشیانه بالگرد به زودی به اتمام می رسد و بعد از آن بالگرد امدادی به استان تحویل داده می شود.

این مسئول گفت: در بخش سازه آموزشی نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل سفر رهبری تخصیص و اجرای آن در تخته ارکان آغاز شده است كه با اجرای این طرح نجات گران استان در این سایت آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینكه خراسان شمالی از لحاظ حوادث طبیعی متعدد و متنوع است، تصریح كرد: این استان بر روی دو گسل اصلی  و در معرض سیلاب و زلزله قرار داشته و در واقع دو بلای طبیعی سیل و زلزله مهم ترین تهدیدهای طبیعی در خراسان شمالی به شمار می روند.

به گفته این مسئول، جمعیت هلال احمر خراسان شمالی همواره برای وقوع هرگونه حادثه آمادگی داشته و تلاش می کند تا با ارتقای تجهیزات و افزایش آمادگی نیروهای انسانی، خدمات مناسبی را در مواقع حادثه و یا در زمینه پیشگیری و آموزش ارائه کند.

شكوری نسب همچنین با اشاره به وجود ۹ تیم واكنش سریع در سطح شهرستان های استان افزود: سال گذشته آموزش و تربیت تیم های واكنش سریع در دستور كار این جمعیت قرار گرفت و امسال نیز آموزش ۳۲ تیم واكنش سریع در شهرستان های استان در برنامه های کاری این جمعیت دیده شده است.

وی در ادامه در مورد بهره برداری از استخر شیروان گفت: تکمیل و بهره برداری از این استخر نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

شکوری نسب افزود: بر اساس توافق جمعیت هلال احمر استان با فرماندار شهرستان شیروان، برای تکمیل استخر شیروان ۴۰۰ میلیون تومان از سوی جمعیت هلال احمر استان تامین و عملیات اجرایی آن آغاز شده و مابقی اعتبارات نیز باید از سوی فرمانداری این شهرستان تامین شود.

حسن شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی

شكوری نسب در ادامه با بیان اینكه كلینیك تخصصی و فوق تخصصی امام رضا(ع) استان نیز با همكاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشكی استان شهریور ماه گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان كشور در بجنورد راه اندازی شد، گفت: به طور میانگین ماهانه ۱۲ هزار نفر در این كلینیك ویزیت شده و از خدمات درمانی آن بهره مند می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: در راستای رفع نیازهای شهروندان دو دستگاه سونوگرافی و اكوی قلب برای این كلینیك خریداری شده اما متاسفانه نیروی متخصص لازم برای استفاده از این دستگاه ها تامین نشده است.

وی در خاتمه به برنامه های هفته هلال احمر در استان اشاره كرد و گفت: كوهپیمایی تیم های واكنش سریع و پرسنل استان، دیدار با امام جمعه بجنورد، دیدار با نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، آغاز طرح ملی دادرس در مدارس، راه اندازی خانه های داوطلب هنرمندان، ورزشكاران و ...، همایش پیاده روی خانوادگی، اعزام تیم درمان اضطراری به مانور منطقه ای در استان گلستان و ... از جمله برنامه های هفته هلال احمر در استان به شمار می روند.

کد خبر 2571838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha