۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

«سی و نُه سرنخ» را در نشر ویدا دنبال کنید

«سی و نُه سرنخ» را در نشر ویدا دنبال کنید

به گفته مدیر نشر ویدا، «سی و نُه سرنخ» یکی دیگر از مجموعه‌های این انتشارات است که در ژانر کارآگاهی می‌گنجد زیرا نوجوان امروز این گونه و ژانرهایی چون پلیسی، فانتزی و وحشت را می‌پسندد.

رضا نیکنام، مدیر نشر ویدا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که این انتشارات با 40 عنوان کتاب چاپ اول در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب شرکت کرده است گفت: مجلد پنجم از مجموعه «بازی‌های تاج و تخت» منتشر و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. این کتاب از جمله آثار پرفروش نیویورک‌تایمز بوده و همزمان با انتشار این مجموعه، سریال تلویزیونی آن هم ساخته و پخش شده و همین موضوع به توجه بیشتر به این کتاب کمک کرده است.

به گفته مدیر نشر ویدا، «سی و نُه سرنخ» یکی دیگر از مجموعه‌های این انتشارات است که کاری که ناشر امریکایی آن انجام داده این است که داستان را بخش بخش کرده و هر قسمت را به یک نویسنده معمانویس سپرده است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» یک مجموعه طنز برای نوجوانان است که 4 جلد آن سال گذشته و سه جلد امسال منتشر شده است.

نیکنام در پاسخ به این‌که گرچه نشر ویدا به موضوعاتی پرداخته که نیاز نوجوانان امروز است اما کمتربه تالیف توجه کرده گفت: ما سه سال پیش یک اتاق فکر تشکیل دادیم و به این نتیجه رسیدیم که به خلاهای موجود بپردازیم و فعالیت خود را بر انتشار کتاب در هفت گونه متمرکز کنیم؛ ژانر وحشت، واقعگرایی، طنز، فانتزی، علمی- تخیلی، معمایی و کارآگاهی سبک‌هایی است که به آن توجه می‌کنیم.

وی در ادامه از توجه به متون کهن ایرانی گفت و این‌که نشر ویدا مجموعه «قصه‌های شب یلدا» را منتشر کرده و در آن به شاهنامه و کلیله و دمنه و مثنوی و عطار پرداخته است.

نیکنام در پاسخ به این‌که استقبال از نمایشگاه امسال را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: هر سال نمایشگاه، مخاطبان خاص خود را دارد؛ اما سئوال اینجاست که اگر  متناسب با جمعیت و نیاز مردم، کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های تخصصی وجود داشت باز هم تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب همین بود؟

 

کد خبر 2572269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha