۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۶:۱۳

مدیرعامل کانون پرورش در گفتگو با مهر:

ما عروسک‌ساز نیستیم/ خانواده دارا و سارا شکل می‌گیرد

ما عروسک‌ساز نیستیم/ خانواده دارا و سارا شکل می‌گیرد

مدیر عامل کانون پرورش با اشاره به این‌که ما عروسک‌ساز نیستیم گفت: ما باید در کنار ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و براساس شخصیت‌های دارا و سارا، سبک زندگی ایرانی- اسلامی را آموزش دهیم.

علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر از به بازار آمدن نسل سوم عروسک‌های «دارا و سارا» با ترکیبی تازه خبر داد و افزود: نسل جدید این عروسک‌ها دارای مفصل و حرکات طبیعی‌تری هستند. چشم‌های آنها نقاشی نشده و پلک و مژه دارند و می‌توانند با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند.

به گفته مدیرعامل کانون قرار است عروسک‌های جدید «دارا و سارا» با یک لباس اولیه اراده شوند. بعد دو حالت پیش می‌آید یا به هر استان که می‌روند متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آنجا، لباس محلی بر تن می‌کنند برای مثال در استان کردستان، لباس کردی و در گیلان، پوشش گیلکی می‌پوشند یا خود بچه‌ها با کمک مادران و مربیان خود، لباس مورد علاقه‌شان را می‌دوزند و به تن عروسک‌ها می‌کنند.

حاجیان‌زاده با اشاره به این‌که ما عروسک‌ساز نیستیم و تنها کار تجاری انجام نمی‌دهیم گفت: عروسک‌سازی یک کار تجاری است ما باید در کنار  ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و با نوع پوشش عروسک‌ها و نوشتن رمان و قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است خانواده «دارا و سارا» شکل بگیرد و ما بچه‌های خود را در قالب بازی رایانه‌ای و قصه و فیلم که براساس این دو شخصیت عروسکی نوشته و ساخته شده‌اند با سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشنا کنیم.

کد خبر 2572344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha