۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶

شمخانی:

قومیت های کشور فرصتی برای تعالی به حساب می آیند

قومیت های کشور فرصتی برای تعالی به حساب می آیند

اهواز - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قومیت های کشور به نوعی فرصتی برای تعالی کشور به حساب می آیند و قوانین نیز به خوبی از آنها حمایت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شمخانی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز آزادسازی هویزه با حضور در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: هویزه، شاهد دفاعی جانانه از سوی رزمندگان اسلام در کنار مردم مومن و ولایتمدارش در برابر دشمن بعثی بود ولی یک مورد را در هویزه نباید فراموش کرد که مدافعان تنها برای دفاع از خاک و آزادی مبارزه نکردند بلکه آنها برای نجات مرزهای عقیدتی ترسیم شده از خود ایثارگری ها نشان دادند.

وی افزود: هویزه در جنگ لحظات و اتفاقات خاصی را خلق کرد که شاید نمونه آنها به این شکل در دیگر مناطق عملیاتی رخ نداد. مردم هویزه به خصوص عشایر از خود مجاهدت های فراوانی نشان دادند و کار به گونه ای پیش رفت که شهید حامد جرفی، بخشدار وقت هویزه به عنوان اولین شهید دفاع مقدس دولت در این منطقه به شهادت رسید چرا که او حاضر نشد شهر را رها کند و تا آخرین نفس در شهر ماند و در عملیات دفاع از شهر همکاری کرد.

شمخانی عنوان کرد: بازسازی مناطق جنگ زده هم به سرعت بعد از آزادسازی هویزه در این شهر آغاز شد و این نشان می داد و مردم و مسئولان به احیای شهرهای جنگی همت نشان دادند  چرا که قرار نبود جنگ تحمیلی، مردم از داشتن شهرهایی آباد و خرم محروم کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، آزاد سازی و جنگ در همه شهرهای خوزستان را نمونه ای از مدیریت جهادی اول انقلاب دانست و گفت: اکنون نیز می توان با تکیه بر همان روحیه و مدیریت جهادی، شهرهای خوزستان را به شکوفایی و تعالی رساند ضمن اینکه ظرفیت توسعه در همه شهرهای خوزستان به خوبی دیده می شود.

شمخانی با تبیین جایگاه و نقش عشایر و اقوام مختلف ایرانی در دفاع از مرزهای کشور عنوان کرد: ایران کشور اقوام مختلف است و این اقوام باعث ایجاد فرهنگ های گوناگون در کشور شده اند که این موارد باعث شده تنوع فرهنگی در کشور بسیار بالا باشد. ضمن اینکه هر قومیتی پشتوانه ارزشمند برای ایران اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: در نگارش قوانین کشورمان به اقوام نگاه ویژه ای شده به گونه ای که این قوانین نه تنها محدودیتی برای قومیت ها ایجاد نکرده است بلکه قومیت های کشور به نوعی فرصتی برای تعالی کشور به حساب آمده اند در حالیکه بی شک در کشورهایی که ادعای دموکراسی آنها گوش فلک را کر کرده است، با اقلیت ها و قومیت های مختلف مثل مسلمانان و رنگین پوستان برخوردهای ناروایی می شود.

شمخانی به فتنه طراحی شده از سوی کشورهای استعمارگر با همکاری حامیان منطقه ای آنها برای ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور گفت: بی شک هدف آنها مقابله با پیشرفت روز افزون ایران اسلامی و درگیر کردن آن با مسائلی از این دست است ولی به هر حال برای آنها ثابت شده است با اعتمادی که مردم به ایران دارند این فتنه ها راه به جایی نخواد برد.

کد خبر 2572494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha