۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۲۳

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

قانون سهمیه استخدام معلولان در ادارات دولتی ۲ درصد افزایش می یابد

قانون سهمیه استخدام معلولان در ادارات دولتی ۲ درصد افزایش می یابد

مشهد- رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۲درصدی فعالیت جامعه معلول کشور در ادارات دولتی خبر داد و گفت: در صدد هستیم تا قانون ۳ درصدی استخدام معلولان در ادارات را به ۵ درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در مشهد مقدس بیان کرد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از این قانون به خوبی استقبال کرده و در صددیم تا قانون فعالیت ۳ درصد از معلولان کشور در ادارات دولتی را به ۵ درصد برسانیم.

وی افزود: ۶۰ درصد فعالیت های اداری مربوط به فعالیت های خدماتی، دفتری و اپراتوری است که می تواند زمینه مناسبی برای حضور معلولان در ادارات باشد.

وی در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی ناشنوایان کشور گفت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۲ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان دچار معلولیت هستند که تعداد آن ها در دنیا در حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد نفر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تعداد معلولان در کشور را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانست و افزود: یکی از مهم ترین وظایف ما پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت ها در سطح جامعه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۲۰ هزار نوزاد و شیرخوار در طرح غربالگری ناشنوایی معاینه شدند که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد شناسایی و نسبت به کاشت حلزون و سمعک برای آن ها اقدام شده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: در سال جاری ۷۰ درصد نوزادان و شیرخواران که تعداد آن ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوزاد است تحت پوشش غربالگری ناشنوایی قرار خواهند گرفت و اقدامات مناسبی در راستای درمان این افراد انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه هر معلولی که به لحاظ قانونی از سازمان بهزیستی در خواست کمک داشته باشد خدمات مناسبی به آن ها ارائه خواهیم داد و تصریح کرد: حدود ۱۵ درصد از معلولان تحت پوشش بهزیستی در ورزش های حرفه ای مشغول فعالیت هستند و برنامه ریزی های مهمی در ورزش معلولان کشور داریم.

وی ادامه داد: کم رنگ شدن اجرای این قانون در دو سال گذشته به دلیل عدم استخدام دولتی در ادارات و نهادهای دولتی بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر معلولان کشور از لحاظ علمی و تخصصی رشد قابل ملاحظه ای داشته اند افزود: ۶۰ درصد فعالیت های اداری مربوط به فعالیت های خدماتی، دفتری و اپراتوری است که می تواند زمینه مناسبی برای حضور معلولان در ادارات باشد.

کد خبر 2572577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha