۴ آذر ۱۳۸۴، ۱۱:۰۵

تقدير از يك عمر فعاليت صلح‌آميز خواننده مسلمان بريتانيايي

در مراسم انتخاب هنرمنداني كه براي اشاعه صلح در جهان فعاليت مي‌كنند، از يك عمر فعاليت انسان‌دوستانه يوسف اسلام، خواننده مسلمان انگليسي، تقدير شد.

به گزارش خبرنگار موسيقي "مهر"، در مراسمي كه سه‌شنبه شب در شهر رم ايتاليا با حضور هنرمندان و چهره‌هاي سرشناس عرصه‌هاي مختلف برگزار شد، از يوسف اسلام خواننده مسلمان انگليسي به خاطر يك عمر فعاليت بشردوستانه تقدير شد.

اين خواننده مسلمان انگليسي كه سالهاست پس از گرويدن به اسلام آلبومي منتشر نكرده و عمر خود را صرف خدمت به اسلام و تبليغ اين دين نموده است، چند ماه پيش و پس از سي سال يك آلبوم جديد منتشر كرد.

يوسف اسلام 58 ساله، دليل اين تصميم را پيوند دادن عقايد مذهبي‌اش با دنياي موسيقي پاپ رايج درغرب كه آن را دنياي "گناه و طمع" مي ‌خواند، اعلام كرد. او در بعضي قطعات اين آلبوم، ديدگاههاي سياسي‌اش را منعكس كرده و بعضي ديگر از آنها به گوشه‌هايي از تجربه‌هاي مذهبي او در روزهاي جواني اختصاص دارد؛ زماني كه او تحت تاثير روحانيون مسلمان در سال 1978 به سمت گرويدن به آيين اسلام سوق داده شد.

اسلام در اين آلبوم تصميم گرفته برخي از قطعات قديمي‌اش حاوي پيام‌هاي اخلاقي را هم با تنظيم جديد بگنجاند.

يوسف اسلام كه با نام اصلي "كت استيونس"، از معروف‌ترين خواننده‌هاي دهه 70 به شمار مي‌رود، چندي پيش به اتهام تروريست بودن از فرودگاه نيويورك به كشورش انگلستان برگردانده شد و پس از رفتن به دادگاه و تبرئه شدن، غرامتش را به كودكان سونامي بخشيد.

وي جنگ افغانستان وعراق و همچنين واقعه 11 سپتامبر را محكوم كرده بود.

کد خبر 257744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha