۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۳۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

سطح بیمه محصولات باغی به بیش از ۲۰ هزار هکتار رسید

سطح بیمه محصولات باغی به بیش از ۲۰ هزار هکتار رسید

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری سطح بیمه محصولات باغی استان به ۲۰ هزار و ۳۳۷ هکتار رسید.

اسعمیل کریم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد نشان می دهد عنوان کرد: سطح بیمه محصولات زراعی پاییزه نیز ۲۰ هزار هکتار است که با سال گذشته برابری می کند.

وی با اعلام اینکه بیمه محصولات بهاره همچنان ادامه دارد عنوان کرد: تا نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری سطح بیمه محصولات بهاره از جمله چغندرقند به پنج هزار و ۳۳۶ هکتار، نخود سه هزار و ۴۱۱ هکتار و پیاز به ۳۳ هکتار، سیب زمینی ۸۲ هکتار، عدس ۲۱۴ هکتار رسیده است.

کریم زاده اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از سه ميليون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی بهاره در سطح استان طی سال زراعی جاری تولید شود که حدود ۷۲ درصد تولیدات زراعی استان را شامل می شود در این راستا می طلبد فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین کشاورزان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از محصولات زراعی بهاره استان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی قرار می گیرند عنوان کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان تولیدات زراعی استان مربوط به محصولات بهاره است نیازمند فرهنگ سازی در جهت افزایش رغبت کشاورزان نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی با اقدامات ترویجی و تشویقی هستیم.

بارش تگرگ

هشدار نسبت به بارش تگرگ/بخش کشاورزی ۴۰۰۰ میلیارد ریال خسارت دید

کریم زاده با اشاره به ادامه بارش های بارندگی و احتمال بارش تگرگ گفت: طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی از روز ۲۰ اردیبهشت با گذر امواج ناپایدار لایه های میانی جو تا اواسط هفته جاری شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان خواهیم بود لذا از کشاورزان و بهره برداران استان خواهشمند است اقدامات لازم در خصوص مبارزه با بارش احتمالی تگرگ را انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی در سال زراعی جاری افزود: بر اثر حوادث و بلایای طبیعی از جمله تگرگ، سرمای زودرس و ... سال زراعی جاری بیش از چهار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

کریم زاده ادامه داد: این میزان شامل ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به میزان ۲۱۶ هزار تن تولید و ارزش ریالی یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال، ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی استان به میزان ۲۴۴ هزار تن تولید و به ارزش ریالی دو هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال و مابقی نیز مربط  به تاسیسات بخش کشاورزی است.

کد خبر 2577700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha