۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۹

سی‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن؛

نمایندگان ایران فاتح ۲۹ دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

نمایندگان ایران فاتح ۲۹ دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طی برگزاری سی و یک دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، نمایندگان ایران تاکنون، در رشته قرائت، در ۲۹ دوره و در رشته حفظ در ۱۲ دوره حایز رتبه نخست شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن ربیعی با اشاره به دستاوردهای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام است، اظهارداشت: برگزاری این مسابقات از سال ۱۳۶۰ آغاز شده است و تاکنون سی و یک دوره از این مسابقات با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان برگزار شده است و تنها طی سالهای ۶۱ و ۶۴ این مسابقات بدلیل جنگ تحمیلی و بمباران شهرها برگزار نشد.

وی اضافه کرد: مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تا سال ۷۵ و طی ۱۴ دوره در حسینیه ارشاد برگزار شد ، شش دوره در سالن همایش های صداوسیما ، یک دوره در سالن همایش های صدا و سیمای مشهد مقدس و ۹ دوره نیز در سالن اجلاس سران برگزار شده است که انشاء الله سی و دومین دوره آن نیز در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه طی این سالها و با وجود برگزاری سی و یک دوره از این رویداد بزرگ قرآنی جهان اسلام، تاکنون یک سالن مجهز و با استاندارد، ویژه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور ایجاد نشده است.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به پیشتازی نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این مسابقات در دو رشته حفظ کل و قرائت با حضور نمایندگان کشورهای جهان برگزار می شود که در رشته قرائت، طی ۲۹ دوره از مسابقات، قاریان ایرانی موفق به کسب رتبه نخست شده اند و در دوره دوازدهم به دلیل عدم کسب حدنصاب توسط قاریان، رتبه نخست معرفی نشد و در دوره هفدهم نیز نماینده ای از فیلیپین رتبه نخست را کسب کرد.

وی اضافه کرد: در رشته حفظ کل نیز در ۱۹ دوره حفاظ ایرانی رتبه های نخست را کسب کردند و در دوازده دوره نیز حافظان سایر کشورها موفق به کسب رتبه نخست شدند. سطح قاریان و حافظان قرآن کریم کشور عزیزمان ایران ، در سطح بالای جهانی و بین المللی قرار دارد که این نشان دهنده اهتمام ویژه نظام و مقام معظم رهبری به توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی است.

کد خبر 2578705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha