۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

«برسد به دست بنان» شرح ماندگاری استاد آواز ایرانی است

«برسد به دست بنان» شرح ماندگاری استاد آواز ایرانی است

کارگردان مستند «برسد به دست بنان» معتقد است این فیلم شرح چگونگی ماندگار غلامحسین بنان در هنر موسیقی است.

زهره محقق کارگردان مستند «برسد به دست بنان» که امروز عصر ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در تالار شهناز خانه هنرمندان نمایش داده می شود درباره چرایی ساخت فیلم درباره غلامحسین بنان به خبرنگار مهر گفت: سال ۱۳۹۰ با رادیو جوان همکاری داشتم. در آن ایام هر هفته یک جلسه برای برنامه سازی با همکاران داشتیم که به یکی از این جلسات دیر رسیدم و در نهایت از قبل تصمیم گرفته شد که برنامه ویژه سالگرد درگذشت بنان را من برای رادیو بسازم.

وی ادامه داد: از تصمیم گرفته شده اصلا خوشحال نبودم چون مانند بسیاری از جوان های بیست و اندی ساله هیچ علاقه‌ای به موزیک سنتی ایرانی نداشتم و در عین حال بنان را نمی شناختم و اطلاعاتی درباره زندگی و آثار این خواننده نداشتم و ناآگاهی من به اندازه ای بود که فکر می کردم قطعه «الهه ناز» را از ابتدا معین خوانده است. موضوع را با سردبیر برنامه مطرح کردم و او مرا ناگزیر کرد که حتما این برنامه را بسازم. خلاصه اینکه دو سال بعد از ساخت این ویژه برنامه یک مستند کامل از بنان را به عنوان پروژه پایان نامه در رشته سینما کارگردانی کردم.

این کارگردان جوان درباره ساختار و هدف گذاری مخاطب مستند «برسد به دست بنان» گفت: این فیلم شرح چگونگی ماندگار شدن غلامحسین بنان در هنر موسیقی است و هدفمان جذب طیف جوانان ناآشنا با موسیقی ایرانی است.

کارگردان «برسد به دست بنان» در پایان در پاسخ به اینکه این مستند چه کمکی به بالا رفتن آگاهی مخاطب می کند، گفت: با این مطلب که غلامحسین بنان را همه ایرانیان می شناسم موافق نیستم و بهتر است بگوییم که نام این خواننده و احیانا آثارش به گوش بیشتر ایرانیان خورده است. بنابراین سعی من بر این بوده تا بیننده متوجه شود هیچ کس تبدیل به ستاره ماندگار نخواهد شد مگر اینکه حرکتی تازه انجام دهد و غلامحسین بنان از این دست از هنرمندان است.

کد خبر 2578811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha