۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲

رامبدجوان در نمایشگاه کتاب:

کتابخوانی جادویی‌ترین کار دنیاست/ اولین کتابی که خواندم تن تن بود

کتابخوانی جادویی‌ترین کار دنیاست/ اولین کتابی که خواندم تن تن بود

رامبد جوان در نشست کتابخوانی هنرمندان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: حتی اگر تمام شبانه روز را صرف مطالعه کنم، بسیار لذت می برم. در واقع جادویی‌ترین کار دنیا کتاب خوانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کتابخوانی نوبت صبح فرهنگسرای کتاب، صبح امروز سه شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور رامبد جوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

جوان پیش از کتابخوانی در این نشست گفت: وقتی سواد نداشتم پدر،  مادرو خواهرم برایم کتاب می خواندند. اولین کتابی که خودم خواندم و زمین نگذاشتم کتاب «تن تن» بود. یادم می آید زمان کودکی سرماخورده بودم. روی تخت دراز کشیده بودم. پدر و مادرم بالای سرم آمدند. یک لحظه احساس کردم پدرم بسته ای را پایین تختم گذاشت. وقتی آن باز که کردم متوجه شدم مجموعه کتاب های «تن تن» است. خیلی خوشحال شدم و حالم جا آمد. در واقع قصه های تن تن هم آن موقع، و هم حالا، حالم را خوش می کند.

وی پس از قرائت بخش هایی از کتاب «تلخ مثل عسل»  گفت: من عاشق کتابخوانی هستم. حالا چه برای خودم بخوانم، چه برای دیگری. هر دو حالت واقعا برایم لذت بخش است. حتی اگر تمام شبانه روز را صرف مطالعه کنم، بسیار لذت می برم. در واقع جادویی ترین کار دنیا کتاب خوانی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره ادامه پخش برنامه «خندوانه» گفت: تا به حال ۲۳ قسمت از این برنامه پخش شده است.  اما در کل ۱۵۰ قسمت خواهد داشت که تا پیش از ماه محرم روی آنتن می رود. قرار است شبکه های ۳، ۵ و HD سیما قسمت های این برنامه را پخش کنند. در جریان گفتگو با آدم های موفق در این برنامه، متوجه می شویم که آنها حالشان خوب است و شوخ طبع هستند.  

جوان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالعه و کتابخوانی گفت: اصولا کتاب همیشه جزو غذاهای روزانه و فرهنگی من است. اغلب قصه و داستان می خوانم. هیچ وقت نیست کتابی برای خواندن در دست نداشته باشم.

کارگردان فیلم  «ورود آقایان ممنوع» ادامه داد: جادویی ترین وقت گذرانی شخصی که به واسطه آن می توان به جهان دیگری قدم گذاشت و پادشاه آن شد، کتابخوانی است. متاسفانه قصه خواندن در جامعه ما نادیده گرفته شده است. اما وظیفه هرکدام از ماست که کتاب خواندن را به دیگری سرایت دهیم.

قرار است به پیشنهاد رامبد جوان یک بازی کتابخوانی در بین علاقه مندان کتاب برگزار شود. در این بازی یک کتاب تهیه می شود و بین شرکت کنندگان پخش می شود. هرکس کتاب را خواند نامش را می نویسد، تاریخ می زند و به شخص بعدی می دهد. در نهایت هم کتاب به کتابخانه ای در کتابخانه های سطح شهر تقدیم می شود. شهرداری نیز در جریان این برنامه برای اهدای جایزه کمک خواهد کرد.

کد خبر 2579094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha