۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲:۰۲

لاوروف:

همکاری های روسیه با آمریکا مشروط به موضع برابر است

همکاری های روسیه با آمریکا مشروط به موضع برابر است

لاوروف پس از دیدار با کری گفت روسیه تنها از همکاری های منصفانه و بر مبنای برابری با آمریکا استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای آمریکایی اش بر همکاری مشروط مسکو با واشنگتن تأکید کرد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار و مذاکره با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد که تنها از همکاری های منصفانه و بر مبنای برابری دو کشور استقبال می کند.

لاوروف درباره نتیجه مذاکرات خود با کری گفت: روسیه به همکاری های مشترک با آمریکا در تمامی زمینه های مورد توافق طرفین ضمن رعایت جایگاه کشورش ادامه خواهد داد. کری که برای اولین بار پس از ماه می سال ۲۰۱۳ به روسیه سفر کرده است، مذاکرات جداگانه ای در شهر تفریحی سوچی بدون حضور خبرنگاران با لاوروف و سپس با ولادیمیر پوتین انجام داد.

لاوروف درباره این دیدارها گفت: ازآنجایی که دو کشور مسئولیت سنگینی را برای حفظ امنیت و ثبات در جهان برعهده دارند، مسکو آماده همکاری های سازنده دوجانبه و بین المللی با واشنگتن است. اما فقط از همکاری هایی استقبال خواهیم کرد که منصفانه و بر اساس حفظ برابری دو کشور استوار باشد.

لاوروف در ادامه افزود: تلاش برای اعمال تحریم ها علیه روسیه به بن بست خواهد رسید. نمی توان روسبه را مجبور کرد تا منافع ملی یا موقعیت و مواضع اصولی خود را کنار بگذارد. روابط روسیه و غرب مخصوصا با آمریکا به دنبال الحاق کریمه به روسیه و درگیری های خونین میان جدائی طلبان با ارتش اوکراین به سردی گراییده بود.

در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند با این حال روسیه در تمامی بیانیه های صادر شده این کشور، هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده است.

کد خبر 2579593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha