۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۱۳

در خراسان شمالی؛

۲۱ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

۲۱ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۱ هزار زن سرپرست خانوار در این استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیش از ۲۱ هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش و حمایت دارد، اظهار کرد: این نهاد در راستای تامین سلامت اجتماعی این افراد و خانواده های آنها، خدماتی از جمله تامین مسکن، اشتغال، بیمه های اجتماعی ودرمانی و ... را به آنها ارائه می دهد.

وی با اشاره به خدمات اشتغال نهاد کمیته امداد خراسان شمالی به زنان سرپرست خانوار، افزود: در این زمینه سال گذشته هزار و ۸۷ طرح اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در خراسان شمالی اجرا شد.

حسین پور با بیان این که از دو هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال به اجراشده در استان در سال گذشته، هزار و ۸۷ طرح آن مربوط به اشتغال زنان سرپرست خانوار بود، اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح ۲۲۵ ميليون و ۳۳۴ هزار ريال از محل اعتبارات کميته امداد و تسهيلات بانکي هزينه شد.

وی همچنین با اشاره به دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی به زنان سرپرست خانوار، افزود: پنج هزار و ۱۷۳ نفر از زنان سرپرست خانوار از آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شده اند

حسین پور ادامه داد: با آموزش این تعداد زن سرپرست خانوار ۳۸۳ نفر از آنها از طریق بنگاه هاي کاريابي دارای شغل شده و برای هزار و ۸۷ نفر هم با استفاده از مشاوره هاي شغلي اشتغال زايي شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح بسته تشویقی برای زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: در این طرح کمیته امداد زمینه ازدواج سالم این زنان را با خدمات ویژه برای همسران و فرزندان آنها فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان این که در قالب این طرح تاکنون ۱۰۵ زن سرپرست خانوار در این استان با استفاده از بسته هاي تشويقي، ازدواج مجدد کرده اند، افزود: برای ازدواج مجدد این زنان سرپرست خانوار، بيش از چهار ميليارد ريال اعتبار به منظور ارائه بسته های تشویقی هزينه شده است.

 

کد خبر 2579685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha