۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

مدير فستيوال كن:

بحث‌های سیاسی درباره سینما را تشویق می‌کنیم

بحث‌های سیاسی درباره سینما را تشویق می‌کنیم

تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن می‌گوید این جشنواره سینمایی در این دوره بحث و تبادل نظر درباره موضوعات سیاسی و اقتصادی را تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی‌وایر، تعصب جنسیتی و كمبود تنوع در صنعت فیلم تبدیل به موضوعی بزرگ شده و به ویژه پس از نادیده گرفته شدن تعجب‌آور فیلم «سلما» توسط آكادمی اسكار بحث‌های بسیاری در این زمینه‌ها به وجود آمده است.

همژنین به تازگی صحبت‌ها و نامه‌های سرگشاده عمومی شخصیت‌هایی از جمله كری مولیگان و كریستن استوارت منتشر شده که آنها درباره دیدگاه خود درباره صنعت فیلم و سختی‌هایی كه زنان باید در آن متحمل شوند، حرف زدند.

حال در حالیكه تنها ساعاتی با افتتاح فستیوال فیلم كن فاصله داریم، تیر فرمو مدیر این فستیوال كه برای فیلم‌های انتخابی فستیوال و نبود تنوع كافی در آن‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، نظرات خود را در این باره بیان كرده است.

فرمو به سینه‌یوروپا گفت: سینما هم مانند اجتماع نیازمند تنوع و پیشبرد صداها، سبك‌ها و چهره‌های جدید است.

نكته جالبی كه فرمو به آن اشاره می‌كند این است كه تمام این مسایل با سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود. تا وقتی كه منابع جدید تامین سرمایه پیدا نشوند، همان صداهای قدیمی شنیده خواهند شد.

فرمو در توضیح سخنانش افزود: اگر كسانی كه به سینما جان می‌بخشند كنار هم نایستند و از ارزش‌های بنیادی‌اش حمایت نكنند، سینما به طور كامل در معرض خطر قرار خواهد گرفت. 

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش تاکید کرد: جشنواره كن جایی است كه در آن بحث‌های سیاسی درباره سینما را تشویق می‌كنیم.

پس به این ترتیب، آیا فرمو درست می‌گوید كه مسیرهای جدید برای صداهای رو به رشد و متنوع نیاز به پیدا شدن و خلق شدن دارند؟ آیا كسانی كه در درجات مدیریت اجرایی قرار دارند می‌توانند تفاوتی اساسی ایجاد كنند؟ یا سرمایه است که تعیین‌کننده است؟

کد خبر 2579777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha