۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹

سردار ابراهیمی عنوان کرد:

اشاعه فرهنگ دفاع مقدس نیاز به نوسازی نویسندگان وشعرای خود دارد

 اشاعه فرهنگ دفاع مقدس نیاز به نوسازی نویسندگان وشعرای خود دارد

شیراز- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس گفت: حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس نیازجدی به نوسازی نویسندگان و شعرای خود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار خداداد ابراهیمی صبح چهارشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس، خطاب به فعالان رسانه ای ابراز کرد: یکبار هم برای رضای خدا بنویسید.

وی هوچی گری رسانه ای را آفت حوزه مطبوعات دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: صدها نویسنده داریم که می توانند ادبیات دفاع مقدس را قوام ببخشند درحالی که فقط عده ای محدود دست به کار نوشتن در این حوزه هستند، تا کی باید منتظر بود نویسندگانی مشخص ادبیات دفاع مقدس را بیان کنند. درحالی که آثار نوشتاری دفاع مقدس دست گروهی مافیایی از نویسندگان افتاده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس نیاز به ده نمکی های بیشتری دارد، اشاره کرد: حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس نیازجدی به نوسازی نویسندگان و شعرای خود دارد.

همه جنگ کمپوت، گریه و خنده نبوده است

وی با انتقاد از محدود کردن ادبیات دفاع مقدس به خاطراتی پیش پا افتاده، ابراز کرد: جنگ که همه اش کمپوت و گریه و خنده نبوده است. در دوران دفاع مقدس مارش عملیات جنگ در پشت جبهه ها در شیراز و در بین فرزندگان رزمندگان اثر داشت و همسران رزمندگان همواره در انتظار پیکر پاک عزیزانشان بودند درحالی که سینه آنها پر از حرفهای بکر و ناب آن دوره است.

سردار ابراهیمی  با گفتن اینکه همه شهدا یکسانند، ادامه داد: وقتی می خواهیم نامی از شهدا ببریم باید از همه آنها صحبت کرد. جنگ وقتی یکسویه بیان شود کسی آنرا باور نمی کند. دفاع مقدس تنوع داشته و باید باور کنیم ما در جنگ رحم هم می کردیم، در حالی که رحما بینهم را جایی ننوشتیم.

وی وظیفه حفظ آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت را برشمرد و گفت: معماری این بنیاد بر اساس فراموش نشدن این برهه تاریخی بنا شده است.

سردار ابراهیمی نقش محوری رسانه ها و روزنامه نگاران را در ماموریت انعکاس این رخداد بزرگ تاریخی عنوان کرد و افزود: ثبت حماسه های امت اسلامی در جلوگیری از نابودی، تحریف و به فراموشی سپردن آثار شهداست.

وی، ادامه داد: چنانچه فرهنگ غلط به موضوع دفاع مقدس ورود یافت خطر آن از تحریف این رخداد بیشتر است. تحریف جنگ ما را دچار مشکل می کند، لذا باید آبروی آنها که جنگ را تحریف می کنند، برد.

نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس فارس با مشارکت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و بسیج رسانه برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 2579879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha