۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷

تاجگردون عنوان کرد:

اختصاص ۳ درصد اعتبارات عمرانی به اجرای طرحهای مناطق محروم

اختصاص ۳ درصد اعتبارات عمرانی به اجرای طرحهای مناطق محروم

بجنورد - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امسال سه درصد اعتبارات عمرانی کشور به اجرای طرح های عمرانی مناطق محروم اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا تاجگردون پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی خراسان شمالی که در محل سالن شهید ماژانی فرمانداری بجنورد با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، افزود: مجلس دولت را موظف کرده است تا امسال ۱۰۰ درصد بودجه ماده ۱۸۰ به استانها اختصاص یابد.

وی بهره گیری از اعتبارات ملی را تنها راه کمک به توسعه همه جانبه استانها عنوان کرد و گفت: استانهای کمتر توسعه یافته باید تلاش کنند تا با سازماندهی مدیریتی در راستای جذب بودجه های ملی که بیشتر در حوزه عمرانی و در اختیار وزارتخانه هاست، نیز اقدام کنند.

تاجگردون در ادامه کمک ۱۰ هزار میلیارد ریالی به شهرداری ها در سال جاری خبرداد و گفت:  پرداخت این اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاهای بالای ۵۰۰ خانوار پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین در بودجه امسال اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق روستایی که دارای طرح مجتمع آبرسانی باشند دیده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از عزم دولت برای حمایت و توسعه مناطق محروم کشور خبرداد و گفت: توجه دولت یازدهم با همراهی مجلس به مقوله محرومیت زدایی از مناطق محروم در دولت نهم و دهم وجود نداشت.

وی اظهار امیدواری کرد که تخصیص اعتبارات قابل توجه دولت یازدهم به مناطق محروم، زمینه توسعه، شکوفایی و رفع محرومیت از نقاط محروم کشور را فراهم کند.

تاجگردون با توجه به بازدید اعضای این کمیسیون در دو روز گذشته از طرح های بزرگ و نیمه تمام خراسان شمالی به ویژه شهرستان اسفراین اظهار داشت: باید با اولویت بندی پروژه ها، اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر ملی در نحوه واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی و تزریق اعتبار به منظور اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی به رفع مشکلات موجود کمک کرد.

انتقاد استاندار خراسان شمالی از نحوه اولویت بندی بودجه

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با انتقاد از نحوه اولویت بندی بودجه گفت: اولویت تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام، بر اساس قانون بودجه با پروژه هایی است که از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردار باشند و این درحالی است که در استانهای تازه تاسیس ونوپایی مثل خراسان شمالی، وجود چنین پروژه هایی بسیار اندک است.

سید علی اکبر پرویزی از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواست تا برای رفع این مشکل تدابیر ویژه ای بیندیشند.

وی در ادامه وضعیت منابع طبیعی استان را مورد اشاره قرارداد و گفت: تخریب منابع طبیعی در این استان ریشه تاریخی دارد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، تلاشهای چند سال اخیر شورای حفظ بیت المال در این استان را در راستای مبارزه با تخریب منابع طبیعی و زمین خواری موفقیت آمیز خواند و گفت: متاسفانه  برخوردهای قانونی و قضایی با تخریب کنندگان منابع طبیعی اثرگذار و کافی نیست و باید برای برخورد با این موضوع تصمیمات دیگری گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی که روز چهارشنبه به منظور بازدید از پروژه های بزرگ و نیمه تمام خراسان شمالی به خراسان شمالی سفر کرده بودند، طی دو روز گذشته از طرح چهار خطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان، سد بش قارداش، آلومینای جاجرم و مجتمع فولاد و لوله گستر اسفراین، پروژه مرمت و بازسازی شهر تاریخی بلقیس، محور راه آهن جوین به اسفراین، سد خاکی میاندشت و سایت اسکان عشایر اسفراین و... بازدید و از نزدیک روند اجرایی این طرح ها را بررسی کردند.

کد خبر 2581162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha