۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷

کارگردان روسی «لویاتان» رییس گروه داوران شانگهای شد

کارگردان روسی «لویاتان» رییس گروه داوران شانگهای شد

جشنواره فیلم شانگهای کارگردان روسی سازنده فیلم موفق «لویاتان» را به عنوان رییس بخش رقابتی خود انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آندری زویاگینتسف مسئولیت هدایت هیات داوران فستیوال فیلم بین‌المللی شانگهای را در بخش اصلی رقابتی بر عهده خواهد داشت. این جشنواره ماه آینده برگزار می‌شود.

زویاگینتسف که جدیدترین فیلمش یعنی «لویاتان» برنده جایزه بهترین فیلمنامه فستیوال کن سال گذشته و جایزه گلدن گلوب شد و همچنین موفق به دریافت نامزدی جایزه اسکار در بخش فیلم خارجی شده بود، به طور رسمی در وبسایت فستیوال فیلم شانگهای به خاطر همه این موفقیت‌ها، انتخاب شده است.

این فستیوال از روز سیزدهم ماه ژوئن آغاز می‌‌شود و تا روز بیست و یکم این ماه نیز ادامه خواهد داشت. «لویاتان» از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در خارج از بخش رقابتی این جشنواره نیز به نمایش دربیاید.

مالکوم کلارک کارگردان بریتانیایی مسئولیت اداره هیات داوران بخش مستند فستیوال را بر عهده خواهد داشت و هیات داوران انیمیشن نیز به رهبری ایشو پاتل به کار خود ادامه می‌دهد.

حتی با وجود موفقیت قابل توجه بین‌المللی فیلم «لویاتان»، این فیلم در خانه با نظرات و انتقادات مختلف روبه‌رو شد و بعضی از منتقدان زویاگینتسف را به نشان دادن تصویری تیره از کشور روسیه متهم کردند.

این کارگردان اخیرا ادعا کرده که به خاطر مشکلات اقتصادی شدید در روسیه،‌ در زمینه پیدا کردن سرمایه‌گذار برای تولید پروژه‌های جدیدش به مشکل برخورده است. در عین حال، الکساندر رودنیانسکی تهیه‌کننده فیلم «لویاتان» در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرد که قصد دارد پروژه‌ای جدید از زویاگینتسف را در بخش «مارش دو فیلم» کن به شرکای بالقوه واقع در اروپا و ایالات متحده نمایش دهد. او هیچ گونه جزییات دقیقی از این فیلم جدید را منتشر نکرده و تنها می‌گوید که فیلم‌ به «کاوش در رابطه روان‌شناختی بین مردان و زنان می‌پردازد.»

کد خبر 2581227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha