۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲

طی دیشب و امروز؛

جشن بعثت پیامبر مهربانی ها در خراسان شمالی برگزار شد

جشن بعثت پیامبر مهربانی ها در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد - خراسان شمالی در عید مبعث آخرین فرستاده خدا، پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص) غرق در نور و شادی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عید سعید مبعث، مردم مومن و خداجو و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در خراسان شمالی با آذین‌ بندی خیابان‌ها و نصب بیرق‌های سبز و برگزاری آیین‌های سخنرانی، مولودی‌ خوانی و مدیحه ‌سرایی این عید بزرگ را گرامی داشتند.

مردم و ولایتمدار خراسان شمالی در بجنورد شهر مرکز استان، با چراغانی کردن معابر و خیابان‌ها و با پخش شربت و شیرینی به جشن و سرور پرداخته و با برگزاری آیین‌های مختلف، عید سعید مبعث رسول اکرم (ص) را جشن گرفتند.

آیین‌های معنوی و روحانی عید مبعث در امامزاده های شاخص استان با سخنرانی روحانیان مدعو و مولودی خوانی مداحان برگزیده استانی و کشوری، و برگزاری محافل انس با قرآن، ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی و تفریحی دیگری نیز با حضور عاشقان و محبان رسول خدا(ص)، از دیگر برنامه هایی بود که شب گذشته در این استان برپا شده بود.

مراسم محوری گرامیداشت سالروز بعثت در مرکز این استان و در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار و حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، پیرامون سیره نبی مکرم اسلام و موضوعات روز دنیای اسلام سخنرانی کرد.

علاوه بر این مراسم جشن های مبعث در شهرستان شیروان در محل امامزاده های حمزه رضا(ع) زیارت و عبدالرضا(ع) توده، در شهرستان اسفراین در محل امامزاده سیدجعفر(ع)، شهرستان جاجرم در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور و امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست، فاروج در محل امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت و در شهرستان مانه و سملقان نیز در محل حرم مطهر امامزاده دلاور(ع) شهر آشخانه برگزار شد.

از سوی دیگر بازاریان و اصناف استان نیز به مناسبت گرامیداشت این عید بزرگ اسلامی، با پخش شربت و شیرینی به گرامیداشت عید مبعث پرداختند.

جشن پیوند ازدواج در بین جوانان در بجنورد و دیگر شهرستانهای این استان در شب عید مبعث از دیگر برنامه‌هایی بود که به میمنت این شب عزیز برگزار و صدها زوج جوان به خانه بخت رفتند.  

براساس گزارش خبرنگاران مهر در شهرستانهای هشت گانه این استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش شربت و شیرینی در اماکن مختلف و اطعام نیازمندان با مشارکت خیرین و حضور پررنگ جوانان از برنامه های دیشب و امروز عید مبعث بود.

همچنین اقشار مختلف مردم مومن و خداجوی این استان در سالروز بعثت آخرین پیامبر اسلام(ص)  به صورت حضوری و یا پیامکی عید سعید مبعث را به یکدیگر تبریک گفتند.

کد خبر 2581725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha